My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Thursday, March 31, 2011

~Aksi Sila Panggung Ke Atas~

Salam dan selamat tengahari,
Sekarang adalah waktu rehat,
Berhenti wat keje,
Harini keja banyak tahap ape ntah,
Boss kasik package punya,
Bluerghhh

Walaupon tengahari, badan gigil tahap max!!
Opis ni mmg mcm peti sejuk,
coklat cair pun boley beku wa ckp lu,
eheh...

Ermmm..ni cerita agak basi,
Hari Selasa lepas,
Lepas kerja bawak Wafiy gie Alamande,
(ye..alamande je asik ku sampai)
Dapat air Peach Pearls Milk Tea,
Sedap woo,
Sebab pearls tuh yg sedap...

ekekeke,
Jalan-jalan masuk Care4,
belilah brg2 rumah yg tiada,
Selesai..umie and Wafiy masuk parkson jap,
Nak gie tuko baju yg tok ma kasi ke Wafiy,
Nak tuko saiz,
Sib baik ado haih...
Abie pulak gie gunting rambut...
Maka berdualah kami ke pakson,
Mak aih Wafiy punya lasak duduk dlm stroller tuh,
Kaki sila panggung punya cantik dia duduk,
Tengoklah anak teruna saya..



Sambil tolak stroller sambil tuh jugaklah dok turunkan kaki diya,
Haihh bukan main sila lah!

buat hidung kembang cam abie
(hahohahohaho)

buat buat pelik bila nak amek gambo
(konon wat posing)
masa ni ngah tunggu abie potong rambut,
betul2 depan kedai gunting rambut...

Ha...itulah cite hang out Wafiy,
dan hari yang sama selepas pulang,
Umie dan abie pun solat maghrib,
Dan wafiy adalah tdo,
Abie kuar gie Pasar Malam,
Umie sibuk nak masak kat dapuq,
Dan Wafiy adalah tdo,
Haii..
dan wat pertama kalinya wafiy jatuh katil,
Dia dlm keadaan tdo,
mungkin bernasib baik jatuh atas bantal,
(orang kata :budak2 kecik kalau jatuh malaikat sambut, insyaalah)
Tsk. Tsk. Tsk.
Wafiy ok ja,
Dia masa tuh nangis tak kuar air mata pun,
Mungkin sbb dia ngantok,
Dia siap sambung tido lagik,
Tapi akhirnya kami nekad,
Nak pasang katil baby,
Dah siap "renovate",
Tunggu call dari manjaku,
Kitaorang de order pelapik dlm utk katil tuh,
Entah ada ntah tdak,

Keyla,
nak rehat jap,
Kepala den pusing, mungkin sbb batuk dan selesema yg tak baik2 jugak nih...
Letih + Penat + sakit Badan...
fuhhhhhhhhhhhhhhhhh..
Alhamdulillah ;-)

------@ Ummie Aie'sya

Tuesday, March 29, 2011

~R.I.N.D.U~

Salam dan selamat petang,
Lagi 30 minit nak pulang,

Hati dah terloncat-loncat nak pulang,
Jumpa anak dan suami,
Eh..suami dan anak..
(hehehhe)

Semalam kan Abie Wafiy baru pulang dari Sabah,
Masa tu pukul 6 lebih camtuh,
Wafiy tido,
Ingatkan dia nak bgnlah,
Sebab Wafiy tak pernah tdo petang lama camtu,
Sekali memang sampai malam pun tak bangun,
Sampailah kul 5 pagi tadi dia jaga,
Tapi kitaorang tdo,
Dia main golek2 sorang-sorang,

Tepat kul 6pagi jam hanset berbunyi,
Masa nak bangun gie tutup alarm....
ternampak lah Wafiy terdampar dalam keadaan menirap kat hujung penjuru katil,
Perghhhh...
Sib baik dong tak jatuh katil,
Dia waktu tuh dalam keadaan tido,
Pendek kata dia tertido sendiri,
huuuuuuuuuuuu...sian dia....

Jadinya semalam mmg tak sempat pun main ngan diya,
Wafiy pun tak sempat tgk Abie diya pulang,
Subuh subuh sapie tadi diya tgk pelik ada abie bersuara garau...
ehehhehe

Rindu lah plak aih....

Itunya yg jadi tak sabar nak balik,
Soh Abie gie amek Wafiy siap-siap
(ye..arini abie off)

c u Wafiy..
kejap je lagik!

------@ Umie Aie'sya

~Cadbury Lagi~

Salam dan selamat petang,
Petang petang gini tetibe cam sakit kepala,
dun no lah~

Erm, sakit sakit kepala cam gini,
Tetibe teringat choccolate,
Kali ni bukan 'boost'.
Tapi yang ini...
Yang ini????
hehhehe..Ye..Dari Cadbury jugak,
"Bar of Plenty",
Sedap bangat!
Cousin baru pulang dari NZ harituh...
Dia kasi lah ole2 choc itu,
Adeh, satu hari je boley habis...
Bukan satu  hari , setengah hari pun boleh,
beberapa jam pun boley kasi habis wa cakap lu..
huhuhuh

Tapi boley lah jugak sakit gigi,
deiiiiiiiiiiiiiiii....
Ni ha choc yg sedap
Pssst...kalau jumpa kat Malaysia kasitau,
Nak pelangkung cousin, dia ckp kat Malaysia takde!


nyummy la sangat kott..
adehhh...tak sampai 5 minit asik bukak peti ais ja...



ini antara jenis yg ada..
den google jek!

haihhh..
Petang satgie nak p Alamanda!
Yeayyyy
(Hari-hari p Alamanda pun dok yeayy lagi...bluerghhhhhh)

*erm..cam nak beli air yg de pearls tuh! sedap!
(mcm2 nak mkn je ni..~ ~ ~)

Monday, March 28, 2011

~Flying Without Wings~



Assalamualaikum,
Subhanallah..
Alhamdulillah...

Feel like flying without wings..
When you believe on God, You've never regret..
Allah promise, to all servants, if we believe on God, You'll get the true happiness..
Thank you Allah.
;-)

Dear all, Abie will reach home today.
Dear Wafiy, Allah heard you.
Dear Abie, May Allah bring back you at home safely.
Dear heart, believe on Allah promise. You'll never hurts.
BELIEVE.
;-)

I've begging you, Allah.
No matter, please be with me and my family.
Please guiding us, till the end of our breaths.
AMIN...AMIN YA RAHMAN...
;-)

GO! WIN! FIGHT!

-----@ Ummie Aie'sya

~Wafiy Yang Sudah 7 Bulan~


Salam dan selamat pagi,
Hari ini hari Isnin,
Hari ini 28 March 2011,
Hari ini jugaklah Wafiy sudah 7 bulan,
Alhamdulillah, Terima Kasih Allah,
Buat Abie yg jauh dimata...
Alhamdulillah abie, Wafiy sudah 7 bulan bersama kita ;-)

Entry ini jugak khas buat abie ...
Ini coretan Wafiy untuk Abie...


Dear Abie sayang,
Alhamdulillah, Wafiy sudah 7 bulan,
Abie tahukan, Wafiy sudah start makan dari umo 6 bulan,
Sekejap je masa kan,
Lately ni Wafiy mmg jarang jumpa abie,
Tapi tak mengapa, Wafiy doakan Abie,
(Ye, Wafiy tak pandai angkat tangan nak baca doa, tapi Wafiy kirimkan pada Umie)
Doa Wafiy sampaikan kat Abie?
Moga Abie berjuang dengan sungguh-sungguh,
Go! Win! Fight!


Abie..hari ni Wafiy sudah 7 bulan,
Banyak dah akal Wafiy ni..
Umie kadang2 geleng-geleng kepala,
Abie tau tak,
Skang ni Wafiy menjulur bukan setakat dalam bilik solat,
Malah sampai ke dapur
(bertambah geleng kepala umie...hehehe)
Wafiy selalu jenguk2 dalam bilik solat kot2 ada Abie,
Abie selalu solat dalam bilik tu....
Wafiy bila dengar je Abie "Allahuakhbar!",
mesti Wafiy menjulur laju2 nak pi tgk Abie
Tapi semalam Wafiy tgk , Abie tak de,
(Umie cakap, Abie belum pulang, Insyaallah Selasa Abie pulang)
Dah dua minggu Abie pergi berjuang,
Hari tu Wafiy sempat jumpe kurang 11 jam sebelum ABie ke Sabah..
Abie jangan sedey ye, Abie mesti kuat...
Go! Win! Fight!

Abie,
Wafiy skang makan bubur dah letak ayam dan ikan,
Sedap tau,
Dulu umie letak sayur je, skang umie cakap Wafiy dah besar,
Wafiy dah boley makan ayam,
hehhehe...bukan KFC tu la abie,
Ayam yang di blend jeee...
Tapi sedap tau....
Abie, Wafiy skang dah boley ckp banyak2...
thee thuu tooo...aaaa...eeee...uuuu...
Wafiy suka dengar org Azan kat Oasis tuh,
Orang azan tuh kadang2 macam muka abie..
(sbb pakai cermin mata kot)hehehhe
Haa..kan betul Wafiy ingat muka abie macamne,
So Dont worry lah abie..
Wafiy kenal abie laaa....
heee....Abie Wafiy tuh tingggi dan pakai spect mata,
Plus...suara dia besar bangat...
kan abie kan?
Abie saya seorang pejuang!
Go! Win! Fight!


Abie,
Sejak dua menjak ni Wafiy kalau nak tdo,
Mesti ngamuk2 dulu,
Test suara sebenarnya...
hehehhe...Umie lagilah berdouble-double geleng kepala,
Saje je Wafiy nak kasik Umie xcercise..kan mie??
Tapi bila Wafiy dah tdo?...
Perghhh satu katil Wafiy punya,
Pusing dengan lasaknya 360 darjah..
power kan?
Umie tidor seket je,kesian umie....hehhehe
Tapi Umie orait ja...
Wafiy kan dah besar...memang orang besar  tdo cam tu kan?
So bukan salah Wafiy lah ;-D
heee..Wafiy belum boley merangkak,
Selalu je tonggek2 angkat punggung, tapi lum sepenuhnya nak merangkak,
doakan wafiy,..hehehheh..
Abie tahu tak,
skang remote Astro tu Wafiy kena berebut dengan umie...
Alahhh...petang2 umie tu sibuk nak tgk #Begitukah Cinta @ TV3..
(peuhhh..sib baik mggu lepas cerita tuh dah habis...hehehhe)
Wafiy bkn nak tgk tv pun, saja nak main ngan remote tuh...
itukan Wafiy punya jugak...kan abie kan? ;-D
Go! Win! Fight!


Abie...
Terima Kasih menjadi Abie Wafiy selama ni,
Dan menyayangi Wafiy seadanya,
Tapi ABie selalu pesan,
Abie sayang Wafiy tak sehebat cinta Abie pada Tuhan, Allah...
Kata Abie lagi, sebelum kamu mencintai manusia,  cintailah Allah dan Rasul,
Kerna itu Cinta kamu akan makin dekat dengan Allah,
Doakan Wafiy ya Abie..
Perjuangan Abie adalah perjuangan Wafiy jugak,
Walaupun Wafiy hanya anak kecil,
Tapi Wafiy tetap mendoakan Abie dengan senyum dan tangis Wafiy,
Wafiy hanya anak kecil tapi Wafiy mahu cintai Allah,
Bimbing Wafiy.... Pimpini Wafiy......
Kerna Abie adalah Imam Wafiy dan Umie...
Moga Allah cintai Abie dan menerima segala perjuangan Abie..
Moga Allah ampuni khilaf abie selama kehidupan abie hingga kini dan seterusnya,
Aminnn!
Go! WIn Fight!


Abie...
Terimakasih kerna sayangkan Umie,
Umie yang menjaga Wafiy bila abie tiada,
Umie ada mengasuh  Wafiy,
Umie yang sentiasa ceritakan tentang Abie..
Umie yang menyakinkan Wafiy,
Betapa setiap kali Abie keluar dari rumah, makan akan mengalir pahala buat kami,
Umie juga beritahu Wafiy,
Wafiy mesti kuat untuk sama-sama yakin bahwa kita pasti Bahgia di Surga, Amin...
Umie pesan, bila setiap kali Abie mahu pergi perjuang,
Maka jangan ada perasaan yang tidak rela..
Malah Wafiy mesti redha, Wafiy mesti ikhlas,
Supaya perjuangan Abie tidak memberat di jiwa,
Umie adalah perempuan yang menjaga Wafiy dan menjaga Abie,
Umie adalah wanita kiriman Allah bagi memelihara keluarga, anak-anak dan suami,
Oleh itu Abie, doakanlah juga untuk umiee yaa...
Moga hari2 Umie terus kuat dan Umiee terus disayangi Allah dan dicintai Allah,
Moga Allah ampuni segala khilaf Umie,
Terima kasih umiee...
abie..we loves u!
Go! Win! Fight!


Abie , Umie dan semua,
Alhamdulillah,
Moga Wafiy terus membesar dengan sihat,
Moga Wafiy menjadi anak soleh dunia akhirat,
Moga perjalanan hidup Wafiy adalah dilandasan Ya Rabb,
Wafiy masih kecil,
Wafiy belum faham apa2,
Tapi Wafiy belajar dengan apa yang Wafiy lihat dan dengar,
Wafiy tahu setiap yang di perlakukan oleh orang sekeliling,
Wafiy belajar dari orang sekeliling,
Wafiy mahu kenal dengan Allah,
Wafiy mahu cintai Allah,
Abie dan Umie..bantu Wafiy ya...
Pimpinlah langkah kaki Wafiy,
Supaya Wafiy membesar dengan nikmat Islam yang benar,
Wafiy adalah amanah Allah,
Wafiy mohon ya....
Bantu Wafiy mengenal dunia yang menuju ke akhirat,
Go! Win! Fight!

"Ya Allah, bantu Umie dan Abieku, Persiapkanlah diri mereka dalam mencorakkan jiwa dan hatiku,
Moga warna yang di simbah kepadaku adalah warna Islam yang sebenarnya dan kemuadiaannya akan bertahta cinta agung pada mu Allah. Satu cinta abadi. Cinta Allah."


AMINNNN YA RABB....

-----@ Naufal Wafiy

Friday, March 25, 2011

~Tutti Is Yummy, Frutti Is ?

Salam dan selamat petang,
Ngeee,
Lunch tadi gie Bangi,
Singgah lah sekejap di Tutti Frutti,

Haummm,
Memang lah yummy ,
Haih la....

Heeee..macam nak lagi jerk?????

red velvet

topping yang cool!

ibu mengandung punya..

so yummylicious!..





so yummyyy..
tiba tiba..
ada tangan kecik tarik tarik kain...
'
'
'
'
'
umie! nak tikittttttttt!!!
nak! nak! nak!
(nantilah wafiy, kita gie ngan abie pulak...)
hhhhhhhhhhhoooooooo....

------@ Ummie Aie'sya


~Tahadjudd Cinta Untuk Allah~


Salam dan selamat pagi Jumaat,
Alhamdulillah,
Sekali lagi kita masih dipanjangkan umur,
Masih didizinkan bertemu hari ini, Jumaat,
Ini ada beberapa hadis kiriman Abie pagi tadi,
Kita  manfaatkan bersama,
Insyaallah, memperbaiki hari demi hari,
Moga tempat kita disisi Allah. AMIN!

"Berwuduklah sebelum tidur dan berniat hendak bangun malam"

~Barang siapa yang hendak tidur (mendatangi tempat tidurnya) sedang is berniat akan bangun malam lalu ia tertidur (kerana diserang kantuk yang sangat berat) sampai pagi, maka telah dituliskan baginya apa-apa yang diniatkan dan tidurnya menjadi SEDEKAH kepadanya dari Tuhannya.~
(HR.An-Nasai-Ibnu Majah)

~Allah merahmati seorang laki-laki yang bangun pada malam hari, lalu sholat tahajjud dan membangunkan isterinya jika isterinya menolak,  ia memercikkan air ke wajah isterinya, begitupun isteri terhadap suaminya.~
(HR. Ahmad)

Luqman Al Hakim berpesan kepada putranya,
"Nak...,janganlah ayam jantan lebih cerdas daripadamu. Ia berkokok di akhir malam, sementara engkau masih tertidur pulas."

Nabi SAW berdoa',
"YA ALLAH....Berkahilah umatku ketika mereka bangun pada awal Subuh."
(HR. At Tirmidzi)

Moga Allah permudahkannya...
Dunia ini sementara, kerna Akhirat nyata selamanya,
Jika terasa terlalu muda, ingatlah bila saja Allah mampu mematikan kita,
Jika terasa terlalu tua , bertaubatlah, Allah sedia menerimamu,
Jika merasa terlalu asing bagi kematian, Istiqfarlah, bershahadah atas nama Tuhanmu dan Rasulmu itu pesuruh Allah,
Mati adalah sebuah penghidupan baru di alam sana,
Kita tak mampu membayangkan seindah dan seteruk mana keadaannya,
Tapi ingatlah pada janji Allah,
Jika prinsip hidupmu di dunia adalah semata kerana Allah,
Kau takkan pernah sesal di hari kemudian....

Moga Allah mendatangkan kita malaikat malaikat yang sentiasa melindungi dan menjaga kita.
AMIN YA RAHMAN YA RAHIM.
Sambut salam cinta dan rindu kami...............

-----@ Ummie Aie'sya & Abie Aie'jie

Thursday, March 24, 2011

~Hatiku Tersentuh, T___T~

Salam dan selamat petang,
hehehhe,
Ni entry yang takde kerja,
Actually baru je siap kerja okay,
Tadi officemate saya ajak tgk satu blog pakaian,
Adeh, memang hatiku tersentuh!
Hahahha,
Tersentuh sebab CHOMEL SANGAT!
T___T

Haila...
Takkan nak suruh Wafiy pulak dress up cam gini,
Mahu kena pelangkong kang dengan abie!,
Hai la...chomel, sweet, sejuk perut ibu ngandung!
Sesape ade anak perempuan boleylah kalau nak cube pakai cam gini,
Saya?
Kena tunggu adik Wafiy lah...
Hoooohohohohohoo...
Meh nak tunjuk sket...



  
Yang saya paling suka yang kat bawah ni ..taraaaa!


Aduhai...macam nak request kat orang yg jual  ni,
Soh dia jahit sepasanag cam gini untuk saiz dewasa,
Boley ke ekkkk????
Actually ade jugak baju org dewasa yg dijual,
Kalau berminat silalah terjah sendiri key...
Di kedai ini!
Sekian.
(hati masih berkenan, masih belum pudar!)
hehehehheheh..

-------@ Ummie Aie'sya



~Hamboi Diyaaaa~


Salam dan hye,
Haishh...semalam saya cuti,
Cuti sebab spend masa dengan Abie Wafiy...
Dah seminggu  abie kat Penang hari tu,
Baru balik Semalam (Kul 1 pagi Rabu sampai rumah)
Dan Semalam jugak , kul 5 petang Rabu ke Sabah,
Selama lagi satu minggu,
Makanya wajiblah kitaorang anak beranak cuti,
T__T

Oklah, actually nak publish gambar ni hari selasa hari tu,
Tapi tak sempat,
Lagilah tak sempat bila semalam pun cuti,
erkkk....
Wafiy skang mmg lah masih lagi suka dan gembira bila duduk dalam baby chair tuuh,
Tapi jenuhla  nak kutip segala benda bila di baling2 ke bawah,
Tapi kalau diye tak makan selalunya biar dia menirap kat bawah,
Tapi skang laju sangat sampai ke dapur,
Habislah dia sapu segala minyak,












akhirnya nak nangis sbb tunggu bubur tak sampai sampai..
hahhahahha..
adeh la...
p/s :ohh kasut crocs tuh macam dah muat..
heheh..hadiah dari tanter siska ;-)

---------@ Ummie Aie'sya

Tuesday, March 22, 2011

~Wafiy's Milk Booster~


Salam dan selamat pagi
(Ye. masih pagi...lagi 20 minint nak kul 12)
Hari ini pun, baru je dapat teguk air,
Lately ni, ade kerja lah..heee..
(hari hari ade kerja laa..)
Nak citer pasal milk booster..
(tapi ala  ala simple je, bukanlah booster sgt)
heeeeeeeeee...
Saya jarang jarang kongsi pasal milk booster,
Sebab semuanya dah byk di sharingkan oleh ibu ibu lain,

Tapi untuk kongsi pengalaman,
Saya sedia,
Bukan untuk ibu ibu sahaja,
Juga untuk bakal ibu,
Untuk Isteri,
Bakal isteri,
Untuk suami yang bakal jadi ayah,
Untuk semuanyalah...;-)
Sharing knowledge.
(hah! dah macam kat opis, ada sharing knowledge)

Semua orang tahukan kebaikan susu ibu,
Tapi jangan memandang serong pada ibu-ibu yang menggunakan susu formula,
Terpulang pada individu,
Ada antara mereka sebenarnya nak sangat susukan bayi,
Tapi ada masalah tertentu,
Tapi insyaallah, mereka sendiri punya azam nak susukan anak untuk next baby,

Menyusulah dengan istiqamah,
Dengan keperluan yang tidak membebankan diri sendiri,
Saya  belum pernah cuba apa-apa pil atau sebarang ubat menambah susu,
Saya masih mencuba petua petua orang lama,
Kebanyakkannya berkait dengan makanan,
Dulu saya tak pernah pun sentuh lobak putih
(Lobak putih sangat pahit dan kelat ok)
Pada mulanya, memang ngeri nak cuba,
Tapi saya try la jugak...
Buat sup lobak...
Cuma tumis bawang putih dan merah..
Kengdian masukkan lobak air dan lobak putih...
Biar atas dapur tu sampai lobak putih tu lembut...
SEDAP!
pahit dan payau dah tak rasa lagi..serius...!
Dan sebenarnya
(ala ala melodi lagu Yuna sket)
makan apa pun, contoh makan nasi niat siap siap dalam hati
(insyaallah, susu banyak nih..mkn nasik..heeee)
bila sentiasa fikirkan susu byk,,,jadi banyaklah dia...
(mcm psikologi jugaklah..)

Alhamdulillah,
Setakat ni produktiviti susu adalah mengcukupi,
Moga Allah terus alirkan susu ini,
Bila niat kita baik, insyaallah..;-)
Selain tu...minum air kosong banyak2..
kalau kat opis tu memang rajinlah..
Tapi kalau kat rumah, semacam asik terlupa ja...

Banyak lagi milk booster yang berkesan,
termasuklah minum air kurma+longan brand seasons,
Semuanya saya cedok dari blog ibu ibu yang berpengalaman,

Pil atau shaklee pun bagus,
Kebanyakkannya menyumbangkan susu yang pekat dan juga banyak,
Serta badan akan lebih cergas...
Insyaallah, jika perlu nanti barulah saya ambil booster yang berupa PIL,
Setakat ni saya cuba yang mampu ;-)

Setiap kali perah susu atau menyusukan wafiy,
Saya merasakan seperti setiap kali melihat keajaiban dan keagungan Allah,
Manakan mampu seorang manusia mengalirkan susu dari badannya tanpa izin Allah,
Subhanallah,
Begitu hebat di setiap apa jua yang Allah ciptakan,
Dan adakah dengan sahaja dan hanya untuk sia-sia?
Kerna Allah membuktikan kepada kita,
Betapa dekatnya kita dengan kekuasaan NYA,
Lalu dengan apa lagi yang kita mahukan bagi meyakinkan diri bahwa Allah itu wujud dan benar,
Dan setiap kali menyusukan,
Berdoalah kerna doamu itu ditunggu Allah,
Percayalah doa itu sampai kehadapan Allah,

Saya bersyukur diizinkan Allah menyusukan Wafiy,
Ini adalah salah satu bentuk hadiah Allah,
Satu bentuk rezeki yang di berikan pada hambaNYA,
Lalu saya dalam sabar menyakini Allah mendengarkan saya,
Kerna, dalam doa saya selalu memohon dilimpahkan rezeki buat saya dan keluarga,
Rezeki bukan hanya dalam bentuk wang , pekerjaan atau pangkat atau rumah yang besar,
Tetapi rezeki dari Allah itu termasuklah juga setitis susu yang masuk ke dalam mulut anak kita,
Rezeki yang datang pada kita termasuklah sebutir nasi yang masuk ke dalam mulut kita,

Moga Allah sentiasa mendekatkan kita untuk terus ber'jihad',
Percaya dan yakin,
Insyaallah!;-)
Berbahagialah dengan nikmat Allah,
;-)

Heeee..macam sayu plak sekejap..adeiiiiii...
Yelah hati ibu kan cam lembut sket..
(hihihihi..ye hati ayah pun lembut dalam TEGAS!)
Ha ah..Abie Wafiy sangat tegas orang..
(erkk? ye ke?hehehe...)

Dan ini saya nak tempek juga makanan kegemaran sejak 2 menjak ni,
Nama dia ala ala Booster jugak,
"BOOST" dari Cadbury"..eh sedap tau!
hehhehehhehehe, mudah mudahan bley jadik 'milk booster' jugak kot
(haiiiyakkkkkkk!)

hai..nyum nyum oiii.
kalau dapat hari hari memang sgt 'melemak' lah kan?
halamak ! makan sambil drive
(adalah tidak bagus, tapi boley lah abie, skali je pun!)
oklah...
p/s : abie tak jadik jugak pulang semalam..heeeee
hari ni kot..insyaallah...

-----@ Ummie Aie'sya

Monday, March 21, 2011

~Melayang Tinggi Di Udara~


Salam,
Tadi jenguk jenguk blog sendiri,
Mata Terpandang kat ticker wafiy tuh...
Ya Allah,
Lagi seminggu je Wafiy dah nak 7 bulan,
Cepat betul masa, haih laaa..
(banyak sangat mengeluh ni...not good..not good..)

Heeee....
Haih penat jugak dok meng edit gambo dari tadi...
Banyak aih...
so kita pick random saje ye,
Alaa, buat kenangan yang Wafiy pernah tgk Hot Air Balloon...
(adeh..wafiy idok ade mood pung masa tu...)
Tengklah gambo kat atas tuh,
Sememeh ...
Haihlaa...

Aktiviti Sabtu lalu adalah bermula sejak Subuh hari,
Bayangkanlah  hari cuti kul 7 dah terpacak kat tapak festive tuh,
(Macam ni setiap Sabtu bangun pas Subuh trus joging meh!)
Wafiy memang dah bangun,
Lap lap badan sket,
Siap siap terus gerak ke sana,
Pergi awal sebab my cousin n mak cik nak nek belon,
(konon konon nak beratuq awai)
Adeh!
Dan maksu plak kena attend jam 7 pagi sbb nak amek gambo,
Haihla...7.30 tiket sesi pagi dah sold out...
(Haruslah berpasrah  okay...hehehh)

Dan cuaca pagi tu nyata adalah nyaman dan sejuk,
Nak kata hujan  memang tak hujan,
Nak kata Panas, memang tak panas,
Pendek kata,
BEST!
(betui punya pendek)











so gojes kan?
santek!heeeee
tapi Wafiy?
idoklah diye minat pun nengok ha...
muka diya cam gitulah..ter cebik aje..
ngantok sgt ke?



ha kan?
adeh la...
dan tetibe...
Berjumpe si Bunga "Imaan"
Ade sikit senyumlah itu adik...
Wafiy pun taklah menyebik sgt...

ye...
finally met u Fad yang chomel n sweet gitu!
hehheeh..dan Imaan yang chomel nih...
Imaan memang tak lokek senyum..nak aje kalau mintak carry!
steady lah Imaan...

hah kan..senyum dah hero nih...
Imaan nengok je haa...

wafiy plak tak tgk camera..haihhh

Wafiy : Lembutnye kulit awak..
Imaan : kan kan...aipp ibu kite tengok tu!
(aihhh..wafiy..selamber pegang anak dara orang!)

Wafiy : salam salam...hye...
Iman : Kite pompuan awak laki2..cannot lah...

haih...ye..sempatlah jugak jumpe Fad dan Imaan,
Fad memang berjaya naik belon
(ehem ehem..2nd day ok..)
Fad u citer lah sendiri yek..
hehhehehe

oklah...tamat episod jelajah belon...
Wafiy pas jumpa Imaan diya terus tido..
Tunjuk belon Doraemon pun dia bolayan...

Pas tido???
haa..kemain ngekek...
haila anak...

Semalam Wafiy tunggu abie diya pulang..
Tetibe abie tak jadi pulang semalam,
Dan semalam tido dengan setiap jam dia bangun,
Tak tahu apa yg dia nak...
Mata pejam,tapi hok hek hok hek,
Hari ini abie pulang ye Wafiy..
Insyaallah...;-)

Keylah..entry sarat dengan gambar..
So layannnnnnnnnnnnnnn...

-----@ Ummie Aie'sya





Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...