My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Wednesday, March 2, 2011

~Bila Ketenangan Itu Di Ragut~


Salam dan selamat pagi,
Dikala ini saya seperti semacam pening sebentar,
Baru je kejap tadi,
'Kami' menerima kedatangan seseorang yang tidak di undang,
Baru nak teguk air milo panas pun mcm nak tercekik,
Kawan saya yang mengandung pun terasa cam anak diye yang dlm perut pun boley terkejut,
Yang tengah kusyuk buat keja pun tetibe hilang fokus,
Pendek kata,
Memang semuanya terkejut,

Apalah nak jadi ye dunia sekarang,
Manusia kian bongkak dengan diri sendiri,
Merasa dirinya hebat tiada tandingnya,
Merasa berkuasa menjajah segalanya,
Pangkat adalah kelayakannya,
Jangan di bantah,
Tak boleh berkata,
Hanya menurut perintah seadanya,

"hanya hamba Allah, yang selalu berpasrah"

-----@ Ummie Aie'sya

No comments:

Post a Comment

 Baby Birthday Ticker Ticker
Lilypie First Birthday tickers

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...