My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Wednesday, September 15, 2010

Rindu ber Blog!!!!!

Salam dan selamat pagi!!!!!!
Aduhai, sungguh susah mencuri masa di saat berpantang,
Hehehe...
Yuppp...siapa cakap senang nak jadi mak dan ayah kan...
"ayah dan ibu...ayah dan ibu..itulah permulaan kami ..." 
(lagu pak sudir..bergema di iklan raya)..adehh...sedey sekejap...
Dan bila kamu menjadi ibu dan ayah...barulah terasa kan...
dan...itulah yg dilalui oleh mereka yg bergelar ibu,
Dan itulah pengorbanan namanya...

Yuupp..Truly..Deeply...
Memang agak mencabar pada mulanya..
Memanglah tanggungjawab itu besar ye...
Awal2 pantang haritu...lagila...
Nak pulak 1st time...tak reti sgt bab baby ni..tapi di usahakan jugak...
Dan saya masih BF baby setakat hari ini..
Awal2 dulu mmg cukup mencabar ok..
Salah satunya..yg kat bawah tu tengah sakit jgn cakap la...
Pastu tengah malam baby mahu susu..memang dua jam sekali saya akan bangun susukan anak...
Dan ada jugak sekali tu saya menangis sbb baby dok nangis...pastu kat bawah plak ngah dok sakit...
Baby nangis sbb susu badan tetibe tak kuar susu..
Dan esoknye pas ngurut..kuarlah susu..alhamdulillah...
hampir2 dah nak guna susu formula..
alhamdulillah rezeki naufal wafiy saya...kan wafiy kan?(ramai juga anggei naufal,hehehe,saya pun kdg2 panggei naufal)
Dan alhamdulillah sekarang sudah makin ok..saya ajuga sudah makidn sihat...
dana bakal2 ibu...have fun n enjoy ur journey...
bagi yg dah nak bersalin..bykkan baca al fatihah...
bagi yang belum ada rezeki..jgn sedey..percaya pada hikmah Allah..bykkan al fatihah..
insyaAllah saya doakan untuk semua...
Bagi ibu yang sudah selamat..tahniah dan saya doakan kita semua tabah dan terus cekal tempuh alam baru ini :_)..
Saya sungguh rindu untuk berblog...
Byk yang nak dikongsi...pengalaman BF anak..
Pengalaman berpantang...tapi..nnt saya crita lain ye...
Mohon doa semuanya...

Kasih  Sayang Allah sentiasa buat kita, percayalah!!! ;-)

---------------------------@ Ummi A'eisya@Naufal Wafiy

3 comments:

  1. kak, sy share blog akk dgn kwn sy..dia tgh nervous gak nk bersalin 1st baby...tgh pening nk bersalin kt mana..huhu..sian dia..

    naseb ada blog akak...thanks! sy tggu update dr akak..ramai nk tau mcm mana rasa jd mummy =)

    ReplyDelete
  2. tulah pgorbanan seorg ibu kan..

    tak sabar rasanya tapi harap2 mampu dan kuat nak mghadapi semua tu..huhuhu..

    ReplyDelete
  3. AMIN...nanti leh share sume cite and pengalaman yer :)

    ReplyDelete

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...