My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Tuesday, August 28, 2012

~Naufal Wafiy Yang 2 Tahun!~

Assalamualaikum,

Alhamdulillah today Wafiy dah genap 2 tahun.
Alhamdulillah.
Alhamdulillah.
Alhamdulillah.

Wafiy Sayang,
Selamat Hari Lahir ye nakkk,
Moga terus jadi anak soleh dunia akhirat ye sayang.

Wafiy,
Wafiy dah besar,
Abang besar untuk dedek Aimy,
Abang besar jangan nangis2 dah ek,
Be good boy,
Be strong,
Dont cry cry, Dont keyau2, heeee
Abang besar dah boleh tolong jaga dedek,
Walau kekadang tu Abang besar ni gurau kasar ngan dedek,
Heeee, takpe, dedek pasrah rela je abang oiiii

Naufal,
Eh memang jarang umie panggil Naufal,
Dulu masa nak cari nama kat Wafiy , umie lah paling suke nama Naufal,
Hehehhe, Skang dah lekat panggil Wafiy yekkkk,

Wafiy,
Wafiy dah masuk 2 tahun dah kat dunia,
Harap cukup makan pakai tuk Wafiy selama ni,
Walaupun skang makan nasi kadang2 banyak, kadang sket,
Tapi mkn yang lain2 banyaklah juak ;)

Maaflah Umie takde ape nak bagi kat Wafiy,
Takde ape yang special pun nak kasi kat Wafiy,
Harap Wafiy tak kecik hati ye,

Naufal Wafiy.
Ingat 165 ye sayang.
Sampai bila bila pegang kuat kuat 165.
Satu. cintailah Allah yang pertama dari semuanya sayang.
kerana itulah syahadah mu nak ....
Enam. Perkara yang enam dalam Iman.
Nanti umie ajarkan key, tapi janji tau igt sampai bila2.
Lima. Perkara yang lima dalam Islam,
Kelak Wafiy akan tahu juga.
Selamat membesar sayang,
Selamat membesar dengan sihat,
Moga dilimpahkan kasih sayang Allah sebanyak-banyaknya buat Wafiy.

Naufal Wafiy sayang,
Sayang Allah.
Sayang Allah.
Sayang Allah.

"Satu. Kasi nan abadi, tiada tandingi dia yang satu......"

Dia yang satu.
Tuhan yang satu.
Allah.
Kerana ape mencintai Allah itu mendatangkan bahagia?
Kerana cinta Allah itu takkan ada penyudahnya,
Allah mencintai Wafiy dengan setulusnya,
Maka balas lah cinta Allah dengan tulus dari hati dan jiwa yang bersih,
Allah beri Wafiy kehidupan sampai akhir hayat Wafiy,
Itu kerana izinnya Allah.
Itu kerana kasih sayang Allah.
Hebatkan kasih sayang Tuhan.

Wafiy,
Umie sayang wafiy sangat2 kerana Allah.
Kerana Allah buat Umie Happy sejak 2 tahun ni,
Sebab Wafiy harta pinjaman dari Allah untuk Umie,
Umie bukanlah siapa2 tuk dibanggakan,
Hanya manusia biasa,
Hanya seorang ibu yang dipinjamkan rahim oleh Tuhan untuk Wafiy membesar dalam perut Umie,
Hanya seorang umie , ibu yang kandungkan Wafiy selama 9 bulan.
Hanya seorang ibu yang sepenuh jiwanya berusaha menyusukan Wafiy sedaya yang boley,
Hanya seorang ibu yang kekadang jiwanya merintih bila anaknya demam dan tak berdaya,
Hanya seorang ibu yang sungguh sayangkan kamu dan sanggup saja menggalas beban dari ditanggung anaknya,
Itulah ibu, itulah umie, takkan sanggup melihat derita anaknya,
Itulah ibu hanya mahu kebahagian untuk anaknya,
Itulah kasih umie yang sentiasa doakan kebahagian dunia akhirat anaknya,
Itulah kasih umie yang mahu Tuhan buang2 jauh2 derita anaknya,
Kerna anaknya itu, amanahnya, janji kepada Tuhan...........
Allahuakbar.............Allah Maha Besar...........
;-'(


Alhamdulillah, sudah 2 tahun sayang...
Syukur nikmatullah,
segala yang ada disisi kita semuanya pinjaman sayang,
Begitulah Wafiy,
Begitu jugalah Umie,
Begitu jugalah Abie , Aimy dan semuanya.
Takkan ada yang kekal melainkan Tuhan
Takkan ada yang abadi melainkan Allah.
Kerana itu cinta Allah itu kekal dan abadi sayang.

Bersyukurlah sayang.
Moga 2 tahun dan kedepan terus membahagiakan Wafiy.
Wafiy.
Kuat kan diri sayang.
Bersihkan jiwamu.
Moga hidupmu dibimbing Tuhan dan dilindungi Tuhan,
Moga jalan hidupmu diberi kemudahan dan dijauhkan kesukaran,
Moga sepanjang kehidupanmu di Rahmati Tuhan,
Moga sehingga di akhir kehidupanmu takkan pernah ditinggalkan Ihsan, Iman dan Islam.
Moga tiada henti dalam degup jantungmu bertasbih menyebut nama Tuhan,
Wafiy satria soleh, pejuang di bumi Allah,
Walau dimana dan siapa dirimu kelak, ianya kerana izinnya Allah.
Berusahalah nak.
Berusahalah dengan sabar untuk kehidupan duniamu demi kebahagian kehidupan yang kekal nanti,

Sayang Naufal Wafiy.
Selamat Hari Lahir di tahun kedua di bumi Allah.:)
Al Fatihah. <3 em="em">




----------------@ Ummie Aie'sya









5 comments:

  1. selamat harijadi wafiy yg kedua. semoga wafiy menjadi anak yg soleh dan membesar dengan sihat. Selamat hari raya buat wafiy dan keluarga :)

    ReplyDelete
  2. Tq Deqna :) Aminnnnn ya rabbal ala min

    ReplyDelete
  3. Huk huk sayu hati aku bc ko tuleh ni...wafiy klu nk umi kamu slalu nyanyi lg tu " satu kasih nan abadi dan strusnye msti lirik die slh.." dr sblm kwen lg..xtaula skang klu slh lg..hahaha
    Epi bsday wafiy hehe i luv u - along alip arissa-

    ReplyDelete

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...