My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Saturday, January 20, 2018

~Kerna BicaraNya~

Dengan melihat, memandang apatah  lagi menilai orang lain,
Bukanlah semata pada fizikalnya atau kelakuannya.
Kerna setiap manusia diciptakan berbeza.

Kadang dia ramah,
Kadang dia suka,
Kadang dia pendiam,
Kadang dia menyendiri,
Kadang dia begitu sahaja.

Tapi pucuk pangkalnya,
Dia baik,
Dia beradab,
Dia ikhlas,
Malah dia tak pernah menyakiti orang lain dalam bicaranya,
Dalam setiap lisannya sentiasa terjaga.

Kerna itu kita tak seharusnya,
Terus menghukum dan menilai ramahnya yang diam,
Walau kurang bicaranya dengan manusia,
Tapi hatinya masih baik,
Indah senyum di bibir, hingga wajahnya tampak segar,

Kerna jauh yang kita tak tahu segala amal perlakuannya yang tak tampak di mata kita,
Dalam kurang lisannya di siang hari,
Mungkin dialah yang paling ramah berbicara dengan Allah di malam hari,
Dialah paling bersungguh mengucapkan segala hal bersamaNYA,
Dialah paling ramah di setiap doaNYA.

Subhanallah.

~Ummie A'iesya~

No comments:

Post a Comment

 Baby Birthday Ticker Ticker
Lilypie First Birthday tickers

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...