My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Tuesday, July 19, 2011

~Andai Lelaki Tahu~

Andai lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andai lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah mencintai lelaki itu.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mau kamu berubah, itu bukan bermakna dia tidak mau menerima kamu seadanya, tetapi dia mau menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu & tidak percayakan kamu, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan kamu & terkadang dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, kamu akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Dia hanya maukan yg terbaik untuk kamu .

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia melebih-lebih.
Dia bukannya mau dipujuk dengan wang atau hadiah, tetapi cukup dengan perhatian yg boleh buat perempuan merasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Seyogyanya Allah menciptakan lelaki & perempuan itu dengan perbedaan yg tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi & menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yg bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun sebenarnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yg bisa menggoncang dunia & mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan saja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda & membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yg bakal menjadi perempuan, isteri juga ibu yg terbaik untuk anak2 anda.

(Kiriman dari teman)
May it's shine ur day! :_)
Salam rindu,

----@ Ummie Aie'sya


Sent from my BlackBerry® smartphone

3 comments:

 Baby Birthday Ticker Ticker
Lilypie First Birthday tickers

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...