My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Thursday, February 2, 2012

~Abang Yang 1 Tahun 5 Bulan~


Assalamualaikum,
Selamat tengahari dan selamat makan tengahari jugak,

Alhamdulillah..
Wafiy sudah 1 tahun 5 bulan,
tak lama lagi sudah satu tahun setengah,
Sekejap sangat2.

Setakat ni masih belum boley panggil Abie dan Umie,
yang boleh hanya nak nak,
dan tunjuk aa yg dia nak,
bercakap pun byk tapi lebih kepada bahasa dia sorang saja yang faham,
heeeeeeeee

Tapi bila di suruh atau kita cakap sesuatu dia faham dan boley bertindak balas seiring dgn maksud kita,
Contoh
Wafiy, mana susu..?
Dia kan cepat2 amek botol susu,
dan kalau nak susu dia akan bawa botol kosong ke dapur sampai berjumpa tupperware yg ada isi susu dia tu,
Wafiy nak mandi?
Dia akan terus laju pergi bilik air....bab tu mmg laju lah kan, nak main ayaq..
Dan byk lagi..
ambil pamper, tolong simpan baju, tolong ambil itu ini semua dah boley suruh..

Sekejap saje waktunya...
dan adik wafiy juga juga 5 bulan lebih,
next week dah masuk 6..
ffuhhhhhhh...

Hampir ingat2 lupa camna nak nak ambil nafas ,
mcm2 dah lupa niiii..
adehaiiiiiiiiiii
heee...

hopefully kehidupan harini dan akan datang akan lebih baik,
moga lebih bersyukur dengan rezeki seadanya,
kehidupan manusia juga di uji,
Ya Allah barakah kan kehidupan kami dan permudahkanlah rezeki bagi kami.
Amin.

;-)


------@ Ummie Aie'sya

2 comments:

  1. wafiy...aunty nak wafiy coz nnt umi dah nak dpt adik....

    ReplyDelete
  2. Acik Emme :heheh, acik emme sanggup ke jaga kite yg lasak niii???;-)

    ReplyDelete

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...