My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Friday, February 19, 2010

"Bila dia mula berkata-kata.."


 amin..heharap la cuti naaaaa...
 bukan senang ooo nak cuti...lum tentu lagik tuh...
 ...kalau diikutkan la tak dak training weh...
 sapenye???sapa lagi..suamiku dihatiku la...dia slalu outstation...
 kalau aku mmg cuti sokmo la..huahuahuahau
 hohoho...so apa program?????????
 program????hahhahaha...lum tentu lagi haaa....
 kalau kuaq sekerat jalan pun dok meleleh ja...buat ghapo???huhuuhuuhu
 ..beginilah diriku sejak dah dua bulan membunting diri...huhuhuhu
 adehhhhhh...moga dimudahkan lah semuanya...
 kalau muntah terukkk...suatu ketika dibilik air ..
 aku : wek uwekkkkkkkkk wekkkkkkkk (muntah tahap kuar semua..mmg perghh..menangis la jugak)\
 suamiku : ejan...muntah ek...sabar ek..byk ek...


...ha...tu jelah diya mampu...hehhehehhe..adehhhhhh...
lately ni..mlm pun aku dah tak makan...
kata org..insyaAllah pas trimester pertama akan ok..TAAAPIIII...ha..ni yang den lomah ni...
taaaaapiii itu atas org la...kadang2 ada yang berlarutan sampai 9 bulan...


Ya Tuhan.....aduhai........
kadang-kadang tangkap nagis jugak la malam2 bila nak tido...Ya Rabbi...belakang ku sakit sgt Ya Allah..


 aku        : huhuhuhu...sakitnya pinggang...camna ni...(sambil nangis la..apa lagi)
 suamiku : meh nak urut...sabarlah...(dan sambil itu suamiku bercerita panjang..)
               "ejan tau tak...org yang hamil itu, Allah beri keistimewaan....
                2 rakaat solat seperti 80 rakaat..bila setengah hari puasa di siang hari..
                pahalanya seperti satu malam berpuasa...bila dah bersalin pulak..
                pahalanya seperti 70 tahun pahala...dan ketika hamil itu...
                apabila terasa sakit seutas urat umpama satu pahala haji...
                maka niatkan terus untuk Allah tau sayang...semoga jadi amal soleh ejan tau.. "


Maka berderaikah air mataku dikala itu...huuhuhuhuuhuh..aduhai.....
so..itu jelah yang menjadi kekuatan aku setiap hari..
walaupun tiap2 pagi aku mai keja mesti melepek kat meja opis...
sbb MS aku paling truk pepagi n memalam...
mmg time aku la tuh..sampai bebudak opis ni pun dah pandai ngejek aku dok wek wek..
hahahhaha.....adehhh...be strong la umie yaaaaaaa!!!
hehhehehe...



4 comments:

  1. sunuk kan, bile kite bakal jadi ibu...cam suamimu berkata, sabar ye syg ku sya, tabah n gagah mengharungi tempoh 9 bulan tu...doakan akak jadi cam sya jugak...

    ReplyDelete
  2. uweekk!! uwekkk!!
    susu dah minum ke?? uweekk!!

    ReplyDelete
  3. kak emme..
    dun worryy..
    sya sentiasa doakan akak...
    insyaAllah...
    amin...
    :-)

    ReplyDelete
  4. uik kerak nasik...
    hehhehe
    lum minum ahhhh..
    hoohohohooho
    nak susu wawa je la..
    hahhaha

    ReplyDelete

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...