My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Monday, February 22, 2010

"Home Alone"

Seperti kebiasaan yang sudah terlalu biasa,
Last weekend akhirnya berlalu jugak,
Alahai, sabtu ahad macam tak terasa..adeh...
Al maklumlah..dah lama dia tak cuti sabtu ahad nih..
So finally, today..he'll fly again ahhhhhh..Penang jer..hohooh
pastu trus singapore..


Tapi yang pasti aku mula membujangkan diri di rumah,
Rutin byk yang disingkatkan lah..
Sampai umah..sempatlah lepak depan tv sambil layan Na o Mei yang dah lama tetinggal,
Ntah apa dah jadik, tanya dak2 opis jelah kdg2 walaupun jalan penceritaannya kuwang jelas..
( sbb ramai sgt yg nak jadik tukang crita)
hoohohohooh, tapi kalau bab cita Tari Tirana mmg suma nak bukak mulut crita..
Kalau tak caya tanya "Kerak Nasik",
(malas nak bukak tv3.my),


Oklah..pas layan jap Na o Mei, bley lah aku mandi n solat..
Makan Malam?????
Jangan harap la kalau time sisuami takde kat umah aku nak masak bagai,

Tak daya den...aduhai...
Memang dah lama aku tak mkn mlm nih..
susu boley gagah kan lah...aduhai,
Tapi bab tido ..kalu sisuami takde di rumah tak nak plak mata nih nak lolap awai..
adehhhhhh...jadinya aku nonton aja dong..
walaupun signal tv umah aku agak cabuk tapi belasah aja...


MASUK TIDO.
Aduhhh..bab ni yang lomah den nih...tido sowang beb..
harap bantal busuk ajolah..(apo ni den talk in nogowi, tapi not like nogowi)
hahhahahahha...(pasti ada yang tidak berkenan kan dikwa)
ok...ok...aku sedey ni...tido sowang2 huwaaaaaaaaaaaaaa...
takpo...den sabooo..hehhehe...


TO MY HUSBAND.
Dont worrry abg jie..i'll promise take care my self very well...
hehhehe, iyo2 la...selamat berjuang ya pak faizi!!!
go!go!go!...

I'll waiting you alwezzzzzzz, where never you are, i'm alwez stand by urside...
Orang kata penantian itu penyiksaan,
Tapi jgn ikut kata org, jadikan penantian itu suatu keindahan yang nyata,
jika bahagia itu tiada kau dapat atau rasa, kumpulkan zikir ASMA-NYA dalam hatimu,
pasti datang bahagia,pasti...pasti akan ada,
janji itu pasti...janji Tuhan yang kekal abadi,
Walaupun kita masih sangsi, Dia tak pernah menyisih, maka carilah Dia untuk ketenangan ABADI..
amin..insyaALLAH...
ternyata..penantian itu suatu keindahan yang hakiki bagi orang-orang yang sabar...
All da best for SYAZANA and all of you...
You are da greatest ALLAH creates, no doubt..plzzz...waiting in patient dear..;-)

No comments:

Post a Comment

 Baby Birthday Ticker Ticker
Lilypie First Birthday tickers

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...