My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Tuesday, February 23, 2010

Siapa Lebih Kau Cinta?

Dalam sedetik pernah tak korang terfikir ke,
Teringat ke, Terkenang2kan org yg korang sayang??
Eh..pastilah korang ingat kan?takde maknenye la kalau tak igt..
kalau tak igt..tak sayang la namanya..huhuuhuh


Kalau yang pumpuan, pasti dok terkenangkan :
Abemu, buah hatimu, gewemu, pacaranmu, 
si jantung hati kacak macak (walaupun kita sorang ja prasan dia kacak)
huahuahauhaua


Kalau yang pakwe ni plak panggei si cantik manisnye:
Dinda i, Babie i, Sayang u.com, Mama oh Mama, 
Begitulah dan banyak lagi,
Yang mana tak tersenarai tu jgnlah dok berkecil hati..
korang tambah sendiri ye...aku da cita panjang lagik nak cita nih...


Eh..tapi tak lupe jugak pada yang mmg cinta bangat sama Tanah Airnya, Keluarganya, Adik, Abangnya, Ibunya...dan seluruhnya.......


Aduhai....siapa kata tak bley sayang????
mestilah boley kan....tapi ingat..sayang itu biar berpada...

aku and korang sama saja....
juga manusia...kadang2 kita lupa dan sgt terlupa bila kita dah sayang sgt...
Aku terdetik nak tanya n cita kat korang coz aku nak sharing maring la sesama kita kan...


CINTA.
cantik maknanya.
damai hatinya.
pasti jiwa tenang bila kita mendapat cinta.
TAPI. kenapa ada cinta yang bawa merana. kenapa ada yang sanggup bunuh diri sbb cinta.
kdg2 tu..."I sanggup mati sbb i cintakan u!" (contoh jela weh)
ish....bukti cinta ke tu??..
Menangis kerana kecewa lepas dapat cinta...meraung sampai tersedu sedan kot kdg2 tuh..
Sbbnye perasaan kita kan mempengaruhi semuanya..
bila kita sedih...kita happy.....effectnya jugak pasti  pada kita kan..kan..


ADA SATU CINTA YANG KURANG KITA CINTA, TAPI CINTA ITU CINTA PADA KITA
Tapi sedey kan, kalau kita lupa dengan satu CINTA ni...
kita lupa bila saat terakhir kita nangis sbb CINTA ni..
Ntah2 kita seket pun tak pernah nangis sbbkan CINTA ni..
Dan lebih sedey, kita tak pernah sesal pun bila tak dapat CINTA ni...
Kita dok nangis malam2 tringatkan ibu ayah masa kat asrama dulu...
tapi kita lupa jugak yg kita ada CINTA ni..
Tapi bila kita susah kita dok mintak2 kat CINTA ni..
Kita mintak dapat result yang bagus, keluarga yang sempuna, rezeki yang berpanjangan,
CINTA ni penuhi je semuanya...
Tapi Bila CINTA ni duga kita sket, kita trus mara, sesal, meratap kenapa begitu, kenapa begini...
kita tak trima...kita byk ja ngomong2...kononya CINTA ni tak sayangkan kita...
SAYANG????
sibuk kita dok persoal kenapa CINTA ni tak sayang kita...
KITA?????ada ke kita sayangkan CINTA ni???
Setiap kali tubuh kita melekat di sejadah setiap hari...
Didalam doa kita...kita mohon segalanya...
Tapi ada tak ...ada tak ..ada tak kita mintak supaya ALLAH CINTAKAN KITA!
pernah tak kita merayu nak dapatkan CINTA ALLAH!!!
huhuhu...sedeykan..rasa mcm terlambat...
Tapi tak de yang terlambat..kalau skang kita mula pasti ALLAH suka dan gembira..
Ingat pada Rasullah...yang tak pernah berhenti tuk mencari CINTA ALLAH..
Sedangkan Rasul adalah kekasih Allah..
Nak dibandingkan dengan kita...mmg la sgt jauh...tapi kita kan Umat Rasullah...
Bila CINTA ALLAH pada RASUL...dan tak diragukan...CINTA ALLAH itu pasti juga buat kita ..
Mohonlah CINTA ALLAH..Hidupmu pasti tiada yang kecewa...
Tak salah cinta pada manusia, malah ALLAH suka kita berkasih sayang sesama insan...
Tapi jgnlah melebihi cintamu kepada Allah...kerana Allah tahu kamu pasti kecewa kelak....
Kerana yang hidup di dunia pasti kembali..hanya Allah itu hakiki...
Cintailah ibumu, keluargamu,saudaramu kerana cinta kepada mereka membawa cinta kita kepada ALLAH..
katakanlah pada suami/pasangan mu :
 ......."Suamiku, aku cinta padamu demi kerana cinta mu itu membawa jalanku menemui CINTA ALLAH yang abadi"..............
Bahagiakan.....
Kita mampu bahagia selamanya...kecapilah bahagia itu..insyaALLAH...
Moga cinta yang ada dihati kita bukan cinta yang sia-sia..;-)
Penuhi hatimu dengan cinta Allah dan Rasul yang sgt mencintaimu sehingga disaat wafat Baginda walaupun baginda tidak penah melihat kita...
"umati......umati.........umati......"


Salam MaulidurRasul.....

3 comments:

  1. hehehe...sya....aku cinta pada mu...

    ReplyDelete
  2. laa..kak emme ni kwn kak sya ke..
    hehe..

    ReplyDelete
  3. kak emme : ya aku juga..hoohoh
    kerak : ha la...hang ni kenai gak ka?

    ReplyDelete

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...