My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Thursday, June 30, 2011

~Anak Yang Cergas~

Assalamualaikum,
Hye...
Sekarang adalah memerlukan tahap kesabaran yang tinggi,
Kerana tahap keaktifan Wafiy juga sangat maksima,
;-)
Betol2 explore satu rumah,
Rumah sendiri dan juga rumah orang key,
So jaga2 lah korang kalau Wafiy pegi umah korang,
Hehehehhehe

Anak2 kecil seperti ini smemangnya seperti teruja melihat dunia,
Sbb tulah benda yg kita tak kasi dia buat jugak,
Budak kecik kan, manalah dia tahu boley ke tak boley,
Bahaya ke tidak,
It's ok to let them enjoy to explore,
But we have to guide them,
Let their neuron move in a good way.
Insyaallah ;-)

Setiap tindak dan action,
Harus dirakam kemas2 dlm kepala tau,
It's so memorable.
Takkan kita dapat kejar walau sesaat kebelakang,
Kalau bekerja, pulang saja ofis mesti tak sabar jumpa anak,
Dan walaupun penat,
Tetap dilayankan ;-)

Wafiy sangat aktif.
Tak tahu nak ckp berapa kali tapi nyata dan pasti umi juga lembik dibuatnya,
Hehheheh,
Itulah penting Spiritual Parenting,
Moga kita berjaya mendidik anak2 di jalan yg benar dan sabar..
;-)

P\S: wafiy dah keluar gigi, makanya asik menngigit, huhu

-----@ Ummie Aie'sya
Sent from my BlackBerry® smartphone

Tuesday, June 28, 2011

~Wafiy Say, Gimme Ten!~

Assalamualaikum,
ENtry ni paling tak boley tinggal key,
Hari ni Wafiy dah genap 10 bulan,
10 bulan dahhhhhhh..
Ye 10 bulan,
;-)

Pejam dan celik,
Tido dan bangun,
Sekejap je anak dah besar depan mata kan,
10 bulan maknanya 10 bulanlah Wafiy kat dunia ni,
Maka tolong bayangkan dah lebih 10 perkara yang dia pandai buat..

Wafiy memang pandai,,
Pandai makan sendiri
(maka habis berkecah kecah lantai dan bertempek nasi kat muka)

Wafiy mmg sangatlah pandai,
Pandai berdiri
(Dan mengecahkan dan membaling segala hiasan rumah yang dulu tersusun cantik)

Wafiy memang sangat pandai ,...
Kalau masuk dapur habis suma kabinet dia kasik bukak,
Aiyohhhhhhhhhhhhhh

Wafiy sangat pandailah kalau bab bab,
Mengoyak segala surat khabar dan kemudian masuk kedalam mulut,
Yummeh kata Wafiy...

Wafiy dah sgt pandai dan terror bab makan,
Suma org mkn dia nak,
Semua ok termasuk sambal belacan,
hihihihihi

Wafiy anak yang pandai dan baik hati,
Selalu tolong umie kinjah kain,
Kita lipat dia kata tak lawa,
kemudian dia kata bak sini Wafiy nak lipat,
Memang LAWA pun dia lipat...

banyak perkara,
Banyak hal,
memang Wafiy pandai buat,
Wafiy hero Umie,
Juga menjaga Umie bila Abie takde,
Sememangnya anak lelaki begitu kan,
Menjaga keluarganya,
Insyaallah,
Moga Wafiy terus jadi anak soleh dunia akhirat,
Selamat 10 bulan sayang...
May Allah be with you...




-----@ Ummie Aie"sya

Monday, June 27, 2011

~Nenekku Baby Shower~

Assalamualaikum and hye,
Just nak post gambo ,
Haitu Wafiy gie nenekku fidos baby shower!






themmm!


to fidos..................

May Allah be with you,
Selamat melahirkan key,
Selawat banyak2,
Ini perjuangan dalam hidup yang bukan sia sia,
Ini perjuangan hingga akhir hidup dan akhir nafas kita,
Berserah pada Allah,
Doa kami bersama kamu ;-)
Al Fatihah ;-)

"Dan ingatlah ketika Tuhanmu mengeluarkan zuriat anak anak adam dari (tulang) belakang mereka, dan ia jadikan mereka saksi terhadap diri mereka sendiri : " Bukankah aku Tuhan Kamu?" Mereka semua menjawab "Benar Kami Bersaksi".

Maksud Ayat 172 Surah Al A'raaf (7)

-------@ Ummie Aie;sya

Friday, June 24, 2011

~Ucapan Hari Bapa Yang Lalu~

Assalamualaikum,
Subhanallah.
‎​​اَلْحَمْدُلِلّهِ diberi keizinan menjenguk rasa disini,
Maaf terlewat untuk entry ni,
Nywez, Anywez Happy Father's Day

Moga sihat2 ya...
 a special for all dad outside there,
On behalf Naufal Wafiy...:D

Abie,
Ku lihat kau tersenyum girang di saat menyambutku,
Dengan lembut kau menyambutku untuk mendakapku,
Kau menciumi ubun2ku,
Lalu di laungkan Azan di telingaku,
Ya, saat itu adalah pertama kali ku melihatmu.

Abie,
Waktu ku bersamamu tidak sekerap umie,
Umie saban waktu bersamaku,
Namun saat dirimu tidak ku lihat,
Aku membilang2 hari untuk bertemumu,
Rindu itu menjadi indah...
Pabila kau pulang,
Tanpa rasa lelah kau mendapatkan aku,
Mengendong terus menciumiku...

Abie,
Aku mula mengenal perjuanganmu,
Berhari hari kau tiada,
Dan kemudian pulang membawa senyuman,
Umie bilang..abie pergi berjuang dan akan pulang dgn senyuman juga barakah indah..
Yang pasti aku gembira bila melihat wajah yg dinanti sekian hari..
Abie,
Jangan terbeban menggalas perjuangan ini,
Jangan kerana setelah lahirnya aku kau merasa berat dipentas perjuangan,
Jadikanlah aku sebahagian semangatmu,
Moga mengalir cinta yg dikejar,
Cinta Dia Pemilik Semesta Raya..
Abie,
Maafi aku,
Kerana di saat ini tiada apa2 yg bisa ku bantu,
Walaupun hanya anak kecil,
Aku juga berjuang,
Kerana aku tahu aku anak sang pejuang,
Berjuang kerana Dia,
Berjuang kerana agama,
Berjuang kerana 165,
Moga Allah tersenyum melihat perjuangan ini,
Moga Allah terus karunia kekuatan buat Sang Pejuang sepertimu,

Abie,
Aku mendoakanmu,
Moga dirimu dilimpah barakah yg tiada tandingnya,
Lalu doakan untuk diriku,
Bantui aku,
Menjadi anak soleh dan taat pada perintah Allah,
Ajariku mengenal siapa Tuhanku, Allah,
Ceritakan padaku begitu hebat rindu Rasullallah kepadaku..
Moga kelak aku bisa menjadi pejuang sepertimu :D
Terima kasih Abie...
Selamat hari bapa,
Love you because of Allah <3

Salam sayang,
Naufal Wafiy

------@ Naufal Wafiy

~Hye(,")~

Assalamualaikum,
Moga Allah menceriakan kamu kamu kamu,
Esok cuti ek...
hehehhehe

Anywez, ini bukan entry berjadual,
tapi entry benar benar di taip skang tau,
Pinjap laptop hubby,
huhuhuhu,
Kejap lagi dia dah nak pi berjuang,

So,
hanya pendek dan ringkas,
Kami rindu semua...
C u!!!

latest picta!! yeayyy!


Thursday, June 23, 2011

~Testing Again~

Sent from my BlackBerry® smartphone

~Segalanya Milik Mu~

Assalamualaikum,
Selamat pagi dan moga sentiasa bersemangat,
;-)

Alhamdulillah,
Sekali lagi kita masih menghirup segar udaranya dari Tuhan,
Seperti merasa udara itu milik kita kerna bebas bernafas di segenap sudut,
Nyata pasti bukan jua milik kita,
;-)
Jika sedetik Tuhan tutup laluan udara itu ke dunia,
Mahu meraba ke mana kita di saat itu...
Tapi itulah kasih sayang Tuhan...

Kita hanya manusia di bumi Tuhan,
Kadang kala kita terlalu beringat,
Dan kadang kala kita lupa siapa milik kita,
Merasa terlalu selesa dengan apa yang ada,
Sehinggakan merasa susah untuk berbagi rezeki yang ada...

Tahukah kita bila masa kita?
Takkan pernah tahu melainkan Sang Pencipta Semesta Raya,
Jika esok, maka esoklah waktunya,
Jika saat ini maka serta merta menyentap di dada,
Jika hari ini, maka itulah kehendak Dia,
Dan pada bila mana pun pastinya milik Dia ,

Dan bila sampai waktunya,
Tak mungkin mampu kita berkata apa,
Tak mungkin sempat kita meruntun di waktu itu memohon ampun segala,

Kematian adalah permulaan baru kehidupan si mati,
Kehidupan di alam kubur,
Hidupnya dengan cahaya dari amalnya,
Segala bergantung pada keuntungan pahalanya di dunia,
Dan waktu itu mana mungkin kita mahu bersujud memohon ampun,
Bagaimanakah waktu itu,
Gelap dan suram ?
Cahaya dan bersinar?
Panas atau sejuk,
Luas atau makin dihimpit tanah..?
Nauzubillah...

Kehidupan yang tak mungkin kita dapat melihat dengan mata kasar,
Itu adalah urusan Tuhan,
Hanya mereka dan Tuhan yang tahu,
Tapi kita beramal dan tahu segala nya,
Dan segalanya di tangan kita,
Berdoa dan berusaha memperoleh kehidupan yang bahagia di Akhirat,
Itulah matlamat kita selain mahu berjumpa Allah,

Moga jiwa kita makin tenang,
Insyaallah,
Carilah kehidupan mu yang sebenar,
Kerana is takkan membawa yang sia sia..
Selamat menikmati kehidupan :_)
Kerana kehidupan kita milik nya Tuhan :-)

------@ Ummie Aie'sya

Wednesday, June 22, 2011

~Kenapa tak boley~

Assalamualaikum and hye..
huhuhuhu,
kenapakah tidak dapat nak upload gambar dong..............
huhuhuhuhuhu....

dah semangat jadik terbantut!

---------@ Ummie Aie'sya

~Ya Allah, Hatiku Gembira~

Assalamualaikum!
Dengan penuh bersemangat dan berkobar-kobar,
Serius tau,
Ini kemuncak rindu woooo,
Hahahhaha,
Saya maksudkan blog nih,

Kehadapan yang menunggu entry dari kami,
(Ummie dan Wafiy)
Saya mintak maaf banyak2,
Hehhehehe,
(chewah..ade ke tunggu entry kami niiiii)
hihihi..
(Masyaallah, dari start type sampai skang asik tersenyum, happy giler beb)
Hahahahhaa,

Ok ok ok,
Kekangan masa dan juga kemudahan canggih masa kini telah menyebabkan beberapa entry tersekat,
My Lappy, Aisha telah lama tidak sihat,
Makanya sekarang sedang menggunakan laptop suami,
Itu yang berjanggut nak dapat tuh,
hehhehehehe...

SApe tak rindu kot,
rindu nak sharing , rindu nak kasi type,
Rindu nak sharing!!!
(Sampai dah terlupa nak sharing ape..happy! :D)
Thanks Abie Wafiy...

So, ape citer....
Wafiy?????
Masyaallah,
Dia mmg sgt aktif ok,
Badan pun dah mcm kurus sket,
Tak lama lagi dah nak 10 bulan tau....
Lagi dua bulan dah nak setahun...
Subhanallah....

Korang,
Terlalu banyak nak story nih....
saya cuba post entry berjadual key,
Insyaallah setiap hari ade entry untuk mggu depan,
I'll try my best!!!!!!!!!!!!!!!

Ok, jumpa lagi,
nak kasi update my latest pic wif Wafiy................
Tapi apesal tak boley ekkkk,
huhuhuhu,
oklah kejap lagi cuba lagi key...


------@ Ummie Aie'sya

Friday, June 10, 2011

~Love To Sharing ;-)~

Assalamualaikum dan selamat pagi,
Harap harap auto publish kali ni tak salah settinglah ye,
Aduhaiiiiiiiiii,

Lama tak blog walking,
Kerna sibuk kottttttttt,
Hahahhahaha,
Semua org sibuk jugak kot,
hihhihihi,

Wafiy dah tdo ni,
Kejap lagi Tok Ma and the geng akan sampai,
So bersedialah Wafiy!

Yeayyyyy!

oklah,
Saya macam sharing sesuatu lah,
Tapi just take it positively key,
Kalau baik buatlah pesanan tuk diri kita sendiri kan...

Semua maklum..
Semua kita tahu..
Hidup kita ibarat macam percaturan kan,
Salah pilih jalan,
Dan disitulah jatuh tersungkur,
Gedebuk!
Sakit tak?
Memang lah sakit...budak kecik jatuh sikit pun nangis sekejap je,
Pastu terus bangun main,
Macam tu jugalah kita,
Bila jatuh tersungkur bagai nangka busuk pun,
Itukan pengalaman hidup,
Hidup itu mengajar kita dewasa,

When you fall down, please cry if you want,
But after crying, get new spirit , new vision,

Visi baru, yakni matlamat baru,

Inilah realiti kehidupan kawan kawan,
Kadang kadang kita terlampau ikutkan hati,
Bila dunia mengejar wang maka kita pun turut sama,
Sampai terlupa,
Dan bila tak dapat yang dikejar,
Mula merasa hina dina,
Miskin segala,
Sedangkan jiwa kita yang miskin,
Hati kosong,

Allah beri segalanya,
Allah mahu kita sedar matlamat dan visi kehidupan,
Manusia tak boley hidup dengan wang ringgit sahaja,
Jika nilai kita hilang, lalu wang ibarat kertas kosong bukan....

Dari merasa malu dengan kemodenan dunia,
Lebih baik malu pada Tuhan,
Tuhan tetap teguh memandang kita walaupun siapa kita.

Biarlah mereka,
Biarlah kita hidup dgn sederhana yang tidak memalingkan hati,
Dari hidup selamanya yang hatinya terus mati.

Allah mengilhami sukma kebaikan dan keburukan,
Beruntunglah siapa yang mensucikannya,
Rugilah bagi mereka yang mengotori...

So dear friends,
Please cheer up!
Never Give Up,
Vision is a moment we meet Allah,
Segala apa yang kita mahukan,
Jika Tuhan tak bagi kat dunia,
Insyaallah,... Tuhan bagi kat akhirat,
Tuhan Maha Penyayang.........
Allah love us!

I really miss writing...

See you!
Assalamualaikum!

Thursday, June 9, 2011

~Rindu!~

Salam dan selamat malam,
Ya Allah....
Sorry la sangat,
Actually saya dah buat auto publish tau untuk entry 'holiday' tu,
Tapi malangnya tersalah setting,
Adeh!
(tepuk tepuk kepala banyak kali..haishhhh..)

Makanya malam ni juga saya trus publish smua cerita,
;-)
Rindu giler dan taip menaip nih,
Menghintung je masa yang sesuai tau,
Lama tak menulis,
Lama tak kasi ayat2 power..
ecehhhh..
(ape ape ntah aihhhhhhhh..)

Tengah teruja ni,
Wafiy tengah bergusti kejap ngan Abie diaya,
Maka peluang inilah nak ber blog!

Ape cerite terkini?
Biasa saja..hehehhehe
Wafiy macam biasa lah,
Makin aktif ke sana ke sini,
sibuk nak berdiri,
Seriyau mak nakkkkkkkkkkkkkkkkkk....

Eh, korang dah tgk ke rambut baru Wafiy????
Hahhahaha,
Abie dia potong ahhhhhhhhhhhhhhh
hahahhaha,
tapi rambut dia cepat panjang,
hihihihiihi,
adehaiiiiiiiiiiiiiiiiii....


Alamak Wafiy dah nangis,
Lari dululah..
bye tatatatta



~Bye Bye PD~

Salam,
Finally habis juga hutang..hehhehe
And hari Selasa kami bertolak pulang..
fewwwwwwwwwwwwwwwwwwww...
Alhamdulillah,
Wafiy had a great holiday!
yeayyyy!

pilot yg berjasa!

dan tidurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..
heehheheh


Sorry lah saya tak karang sepanjang lebar,
But u can do ur personal story related all the picture,
Aicheh, dan mcm soh wat summary,,,,
Nanti ade masa kite jumpe lagi...

tatatatta..

ohh pesanan untuk nenek firdaus
hutang saya dah lansai..
hutang nenek bilenye?

------@ Ummie Aie'sya


~ Wafiy Mandi Laut~

Salam and hye,


Wafiy really enjoy!
hihihihi...











~Second Day yeayyy!~

Salam and hye,
SAya sambungkan terus saja ye
Maaf kualiti gambar yg tersenget2 itu..
huhuhu,
laptop tak nak betulkan...




mcm takot memula..
walaupun dah second time

dan sedia untuk menapak!

taknak dipegang kononnya..


i
dannnnnnnnnnnnnnnnnn..
wahhhh...
wafiy still demam masa ni..
so kasi sentuh air sket2 je la..
hihihih

us!!!!


hihihihi,
actually basah semua badan Wafiy tuuu
kesiann dia tak mandi betul2,
dun worry,
masih ada dua hari okayyy,
dapat ke wafiy mandi puas???

------@ Ummie Aie'sya

Friday, June 3, 2011

~Updated ! episod satu ok!~

Salam and hye,
Sorry baru sempat nak ber update,
So saya kasi gambar je dulu ek..
ok tak??
ok la ek..banyak hari ni nak review..
adeh!

Day one.



ni rumah nya!

pembakar!

yang dibakar
kambing woo!


budak yg cranky mlm itu besama his cousin!



orang dapur!
salad nyum nyum!


mak aihhh..
penat jugak nak update secara pukal nih..
adeiii
so settele sudah hari pertama,
actually masa ni wafiy demam...
but dia masih ok n masih aktif...
Tapi agak cranky jugak lah,
Dia tak bape nak kat org..
But second day dah  ok ;-)
oklah...wait ahhh
nnt saya buat auto publish malam ni jugak kasi langsai

hehheheh

------@ Ummie Aie'sya

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...