My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Friday, June 10, 2011

~Love To Sharing ;-)~

Assalamualaikum dan selamat pagi,
Harap harap auto publish kali ni tak salah settinglah ye,
Aduhaiiiiiiiiii,

Lama tak blog walking,
Kerna sibuk kottttttttt,
Hahahhahaha,
Semua org sibuk jugak kot,
hihhihihi,

Wafiy dah tdo ni,
Kejap lagi Tok Ma and the geng akan sampai,
So bersedialah Wafiy!

Yeayyyyy!

oklah,
Saya macam sharing sesuatu lah,
Tapi just take it positively key,
Kalau baik buatlah pesanan tuk diri kita sendiri kan...

Semua maklum..
Semua kita tahu..
Hidup kita ibarat macam percaturan kan,
Salah pilih jalan,
Dan disitulah jatuh tersungkur,
Gedebuk!
Sakit tak?
Memang lah sakit...budak kecik jatuh sikit pun nangis sekejap je,
Pastu terus bangun main,
Macam tu jugalah kita,
Bila jatuh tersungkur bagai nangka busuk pun,
Itukan pengalaman hidup,
Hidup itu mengajar kita dewasa,

When you fall down, please cry if you want,
But after crying, get new spirit , new vision,

Visi baru, yakni matlamat baru,

Inilah realiti kehidupan kawan kawan,
Kadang kadang kita terlampau ikutkan hati,
Bila dunia mengejar wang maka kita pun turut sama,
Sampai terlupa,
Dan bila tak dapat yang dikejar,
Mula merasa hina dina,
Miskin segala,
Sedangkan jiwa kita yang miskin,
Hati kosong,

Allah beri segalanya,
Allah mahu kita sedar matlamat dan visi kehidupan,
Manusia tak boley hidup dengan wang ringgit sahaja,
Jika nilai kita hilang, lalu wang ibarat kertas kosong bukan....

Dari merasa malu dengan kemodenan dunia,
Lebih baik malu pada Tuhan,
Tuhan tetap teguh memandang kita walaupun siapa kita.

Biarlah mereka,
Biarlah kita hidup dgn sederhana yang tidak memalingkan hati,
Dari hidup selamanya yang hatinya terus mati.

Allah mengilhami sukma kebaikan dan keburukan,
Beruntunglah siapa yang mensucikannya,
Rugilah bagi mereka yang mengotori...

So dear friends,
Please cheer up!
Never Give Up,
Vision is a moment we meet Allah,
Segala apa yang kita mahukan,
Jika Tuhan tak bagi kat dunia,
Insyaallah,... Tuhan bagi kat akhirat,
Tuhan Maha Penyayang.........
Allah love us!

I really miss writing...

See you!
Assalamualaikum!

5 comments:

  1. Fuhhh..terasa macam dapat motivasi pagi..semangat2!!

    Lepak sambil bersantai di NazZue.com
    Entri terkini: Follower Ramai Tapi Trafik Menurun

    ReplyDelete
  2. hye wafiy..eh silap..hye kak sya! hehe..

    bila kita yakin dgn Allah, apa yg kita hajatkan insyAllah mudah dicapai =)

    ReplyDelete
  3. slm, dtg dgn senyuman...
    tq sudi singgah blog kami yer ;p

    ReplyDelete
  4. Nazri :Dengar cite tak lama lagi nak dpt org baru< tahniah!!!!

    Yana : insyaallah! same goes to you :D

    eb : wassalam, senyum slalu ye

    Nurul : hai acik nurul, rindu betol

    ReplyDelete

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...