My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Thursday, June 30, 2011

~Anak Yang Cergas~

Assalamualaikum,
Hye...
Sekarang adalah memerlukan tahap kesabaran yang tinggi,
Kerana tahap keaktifan Wafiy juga sangat maksima,
;-)
Betol2 explore satu rumah,
Rumah sendiri dan juga rumah orang key,
So jaga2 lah korang kalau Wafiy pegi umah korang,
Hehehehhehe

Anak2 kecil seperti ini smemangnya seperti teruja melihat dunia,
Sbb tulah benda yg kita tak kasi dia buat jugak,
Budak kecik kan, manalah dia tahu boley ke tak boley,
Bahaya ke tidak,
It's ok to let them enjoy to explore,
But we have to guide them,
Let their neuron move in a good way.
Insyaallah ;-)

Setiap tindak dan action,
Harus dirakam kemas2 dlm kepala tau,
It's so memorable.
Takkan kita dapat kejar walau sesaat kebelakang,
Kalau bekerja, pulang saja ofis mesti tak sabar jumpa anak,
Dan walaupun penat,
Tetap dilayankan ;-)

Wafiy sangat aktif.
Tak tahu nak ckp berapa kali tapi nyata dan pasti umi juga lembik dibuatnya,
Hehheheh,
Itulah penting Spiritual Parenting,
Moga kita berjaya mendidik anak2 di jalan yg benar dan sabar..
;-)

P\S: wafiy dah keluar gigi, makanya asik menngigit, huhu

-----@ Ummie Aie'sya
Sent from my BlackBerry® smartphone

3 comments:

  1. yeayy, boleh gigit Umie. kids love to explore kan? mak pak je kena sabar layan karenah depa. wafiy meh sini auntie gigit meh.

    ReplyDelete
  2. wahhh..dah ada gigi...."scary" erk....

    sekarang amir yg gusi pun suka tol tarik2 nipple ala2 geram...takley bayang dah ada gigi nanti...uwaaaa

    ReplyDelete
  3. Fie : hahahhaah, adehai, den yang ponat ni haa...

    Aza: hahahha, bersedialah wahai sahabatku

    ReplyDelete

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...