My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Thursday, May 26, 2016

Menangis lah Shum


Tiba-tiba bunyi signal watsup.
Watsup dari group Geng Rempit.
Shum : Babe....
Dah lama watsup group sunyi. erm..ada yang tak kena ke?
Aku : Yup Shum, nape wey....
Shum : Laki aku dah sebulan mintak izin nak kawen lain....

Erk...aduh. Terkedu nak terduduk rasanya. Berderau darah sampai ke kepala.
Taip nak balas. Tapi aku taip..pastu aku padam balik. Tetiba tak tahu nak reply apa. Tak tahu nak reply macamna.
Shum ni betul ke?
Setahu aku, laki dia ni baik, penyayang...
ish!
Mana yang lain ni takde yang reply ke?

Aku menaip semula.
Aku : Shum, betul ke ni?
Shum : Betul...
Aku : Dengan siapa? Ko kenal ke? Ya Allah...
Shum : Kenal...dengan kawan badminton dia..patutlah asik balik 2 3 pagi ja dulu rupanya mcm ni...

Aku terkedu lagi. Macam tak percaya.
Ya Allah..aku tahu Shum tengah perlukan semangat.
Perlukan tempat meluah rasa.
Kami perlu tenteram dia. Tapi aku rasa aku tak boleh. Aku rasa nak bagi penumbuk ja kat laki dia tu.

Shum. Nama penuh Hamisya. Nama rider Shum. Sebab kalau dulu kat kolej dialah juara merempit.
Misya Schumacer. Pendekkan jadilah Shum.
Shum paling lemah lembut antara kami 10 orang.
Ada 8 orang rider. Dua lagi tak naik moto.
Geng moto.
Gugil, Shum, Ned, Enun, Lindot, Kak Far and aku.
Shida and Tim geng bus. Kami memang baik masa kolej dulu.
Kalau sorang terbahak bahak gelak, yang lain pasti membahak gelak juga.
Kalau sorang menangis qeyau, semua pakat mai laju nak comfort yang sedih.
Akrab. Sangat!.
Dan kini sudah 10 tahun zaman muda mudi kolej berlalu.
Tapi tetap bersama di maya.
Masing-masing sudah bekeluarga dan bekerjaya.
Kini kami bergelak ketawa dalam watsup. Tapi mcm real ja semua kat depan mata.

Dan hari ni, Shum dalam kekecewaan yang amat.
Mesej dari Shum tadi masih terngiang dalam kepala.
Yang lain pun dah membalas.
Aku pasti semua merasa hal yang sama.
Paling emosi aku dan Lindot. Aku kesiankan Shum. Dia baik. Baik sangat!
Dia cakap suami dia sekarang masih jalankan tanggungjawab macam biasa.
Jaga anak, belikan makanan. Cuma dia dan suami dah tak mesra macam dulu.

Hati perempuan.
Sekali dah terluka. Parutnya tetap ada. Parut yang akan berdarah.
Siapa pun. Perempuan mana pun akan tetap merasa perit yang sama.
Sungguh kami doakan Shum.
Aku rasa nak lari je pegi kat Shum.
Kalau lah kami semua masih di Kolej 14 dah lama aku lari laju-laju pergi bilik Shum.
Biar nangis sama-sama.

aku garapkan kisah Shum untuk iktibar..
cerpen bersambung "ohh hati, Kemana Kau Pergi"....
Shum, kami doakan yang terbaik untuk ko.

HUGS.



No comments:

Post a Comment

 Baby Birthday Ticker Ticker
Lilypie First Birthday tickers

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...