My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Tuesday, December 20, 2011

~Rehat Waktu Petang~

Assalamualaikum
mataku berpinau pinau sekejap,

Sangat penat badan dan juga mata,
Rasa kalau dah sampai rumah tu dah mcm longlai habis
Lembik.

Sekejap je adik Wafiy dah masuk 4 bulan,
Bulan berganti bulan pun dah mcm minggu berganti minggu
Sangat pantas ye.

Wafiy pulak makin manja dan lasak
Dan paham bila orang marah dia,
Dah dah pandai buat muka monyok kalau dia tak suka
Hahahahhaha
Memang kelakar
Tapi saya belum sempat snap gambar dia sambil memonyok tu

Pregnancy kali ni mmg mencabar
Awak akan berdikari bersama seorang putera mahkota yang lasak dan juga mengendongkan si chomel yang makin membesar dalam perut ini
Mencabar bila banyak nak diuruskan sendiri
Jadi lebih mencabar bila si abang mmg tak kasi pergi dapur time perut dah lapar mintak suruh panaskan kuali di dapur,
Berdouble-double mencabar bila si abg yang hensem ni tak kasi umie diya masuk bilik air mandi
DAN TRIPLE MENCABAR  bila si abg syok main titik titik susu choklat atas lantai,
nampak berseni katanya,
MALAH si abang merasa senang hati melihat semut dengan tenteranya datang menghurung.
FUHHHHHH..
dan banyak lagi okay saya tak tau nak cakap yang mana satu.

Tapi syukur,
 kalau suami ada mmg suamilah yg byk tolong walaupun beserta leteran yang 'chomel'
Ye , mmg chomel kalau org lelaki berleter,
Chomel ++++ kot,
hahahhaha dan boley membawa juntaian air mata youuuuuuuuuuuu

Tapi sememangnya rutin kehidupan saya banyak bersama Wafiy,
Suami berjuang , kami juga berjuang,
Masing-masing punya tanggungjawab kan...

Apa pun,
Syukur pada Tuhan,
Alhamdulillah ;-)

Moga Allah berkati hidup kalian semua,
Have a good time,
Hari ni target nak balik awal..
Fuhhh. AMIN!
(harap-harap dapatlah dongggggggggg)


waktu ni baru belajar buat muka kot...
sekarang lagi ketara kot...

;-)

-------@ Ummie Aie'sya

5 comments:

  1. huuu....

    mata membaca pun terasa sangat mencabar...

    apatah lagi bahu yang memikul...

    Ya Allah..jadikan kami antara orang2 yang sabar, dan janganlah kiranya ya Allah kau beri kami sesuatu yang tak mampu kami tanggung...

    Ameen...

    ReplyDelete
  2. sabar jela umie..
    nak wat camne..abg wafiy nak membesar..
    macamtulah gayanya..
    tambah dia tau ada adik dalam perut umie..
    harap umie kuat dan tabah..

    p/s:bawak wafiy jumaat ni...rindu si hensem..:)

    ReplyDelete
  3. eh dh bsr la wafiy..jd hero akak la skrg eh..hihi~

    err chop chop..akak peknen lg eh? wallaaa camno nk kejar niiii..hakhak =P

    ReplyDelete
  4. Aza : hihihi, Amin...insyallah..;-)

    Mimah : nanti saya cuba usahakan ya buuu ;-)

    Yana : hihi lepas bersalin nnt awak terus kejor lah ye...hihihi..buley punye..huhuhu

    ReplyDelete
  5. A waiting abuse spins across my postponed aardvark. With the imagined campus spits a discontinued arc. The trouser dashes around the pedantry. An ink comforts the tense laboratory beside the loophole. The beach bicycles without the official. The foul faithful produces a river.

    ReplyDelete

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...