My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Monday, December 5, 2011

~4 December~

Assalamualaikum....
Alhamdulillah, moga keberkahan buat kita semua,

Semalam,
4 Disember 2011,
Genaplah dua tahun,
Ulang tahun perkahwinan saya dan suami,
Syukur Alhamdulillah.
;-)

Dua tahun berkongsi hidup,
Setiap hari saya belajar memahami suami,
Belajar menjadi seorang isteri yang disenangi suami,
Belajar mencuba menjadi isteri yang lebih peka terhadap keperluan suami.
Saya akui, sampai sekarang saya masih punya kekurangan sendiri,
Tapi tak pernah saya cuba dan berazam untuk jadi lebih baik.

Kadangkala, sebagai manusia kita hanyut dengan perasaan sendiri,
Sedangkan kita tahu perasaan yang tidak baik itu memakan diri,
Jadi saya selalu positifkan diri,
Jika masih saya lakukan kekurangan saya tetap berusaha cuba baiki,
Kadangkala kita juga dipengaruhi oleh "mood" yang kdg2 ok, kdg2 sangat tak ok,
Dicampur penat dan letih benda yg sepatutnya disempurnakan dgn baik jadi kurang baik,

Tapi Alhamdulillah,
Saya bersyukur sangat sangat pada Tuhan,
Yang memberikan saya suami yang memahami dan anak yang menyejukkan hati,
Betapa Tuhan itu menyaksikan segalanya,
Tuhan melihat segala penat lelah kita,
Jika merasa penat dan mula merasa penat itu sia sia,
Ingatlah Allah Tuhan yang melihat kesusahan itu,
Jika bukan di dunia maka di akhirat pasti di balas rasa bahgia itu,

Syukur sekali lagi,
Allah berikan saya kebahagian bersama keluarga tercinta,
Kehidupan rumah tangga masih baru bagi saya,
Banyak selok dan belok harus saya terokai,
Banyak yang perlu saya belajar ilmunya,
Banyak rasa garam dan gula yg belum dicicp bersama,
Segala keindahan dan kesedihan itu ujian dari Allah.

Moga Allah bimbing hati saya dan suami,
Moga Allah bimbing kami mendidik anak-anak kelak,
Sungguh moga Allah pilih cinta kami ini sampai Syurga,
Sungguh kami mahu Allah yang menjadi landasan cinta keluarga ini,
Sungguh kami tak mahu Allah tidak memandang keluarga kecil ini,
Moga diberi keberkahan dan cahaya dalam keluarga ini,
Moga makin berkembang cinta kami ini kerana Allah, Ar Rahman.
Moga kami ini dipilihNYA sebagai pasangan di Syurga kelak,
Moga dibuka jalan dan pintu Syurga seluas luasnya duhai Allah...
Amin Amin Amin.

Selamat Ulang Tahun Abie...
Moga Allah bersama kita selamanya..
Kasih sayang hanya kerna Allah, ;-)

4.12.2009-sampai ke Jannah. AMIN.



-------@ Ummie Aie'sya

3 comments:

  1. happy anniversary...anniversary akak pun coming soon

    ReplyDelete
  2. tahniah..semoga sentiasa berbahagia :)

    ReplyDelete
  3. Kak Ina : Tq kak ina...happy anniversary in advanced lah..hehhehe

    Emy : Tq..amin...

    ReplyDelete

 Baby Birthday Ticker Ticker
Lilypie First Birthday tickers

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...