My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Tuesday, May 25, 2010

^^Jenjalan Survey^^

Salam dan selamat petang ye sume!!!!
Ohhh today saya lunch Asam Laksa,
Ohhh sangat kurang kick!!!
Eh tetibe rase nak temuntah plak...


By da way,
Sabtu lepas..
Cuaca kat Putrajaya dan kawasan sekeliling adalah sangat bagus!
(saya juga percaya kawasan di Equin, juga Serdang, juga Bangi dan juga Kajang)
Macam sejuk sejuk gitu,
Mendung je langit berarak seribu,hohohoohoh..
Oleh kerana suamiku juga ber outstation..
So inilah ummi and baby time!
kita jenjalan dong...
Setelah keizinan suami disepakati..saya dan baby dengan senang hati bangun sungguh awal...
Kemas rumah sket than trus la siap2..
Niat asalnya sekadar nak gie Alamanda..
Tapi memandang mood cuaca yang bertanda senyum itu...
Saya terasa mahu melangkah panjang sedikit..
Hubby pun dah luluskan..hehehhehh
So bergeraklah si burung kenari hitam ke Balakong..Jusco..hohohooh


Ohh perjalanan sangat lancar dan kamu-kamu akan sungguh seronok!
Dan sampailah tempat dituju..
So first skali saya masuk Jusco...shopping mate tgk2 barang baby..
Nak plak skang ngah sale..so agak ramai jugak...
tapi taklah crowded sgt...
Biasa2 aja..


Dan berbekalkan camera hanset ini saya membuat liputan,
Adehhhhhh....














Barang2 tuk susu
1.Botol susu besar = RM 8.90 - RM 9
2. Botol susu kecik = RM 5 - RM 7.90
3. Puting Extra (ada dlm 3 kuntum) = RM 2 - RM 5
4. Warmer =  RM 15 - RM 35
5. Sterilizer (full set)= RM 199 -RM 300

Pakaian
1. Seluar Panjang =RM 7.90 - RM 9
2. Baju lengan Panjang = RM 10
3. Seluar pendek = RM 7.50
4. Baju lengan pendek = RM 8
5. Set baju n seluar = RM 16.90 - RM 20
6. Mitten n Bootee = RM 4.90 -RM 5
7. Barut siap = RM 5.90
8. Topi = RM 8.90
9. Napkin (ada 10 - 12 helai)= RM 22.90 -RM 26
10. Pampers Pakai buang = RM50 - RM 80
11. Coola baby cloth diapers (ada 6 keping) = RM 165

Mandian baby
1. Satu set lengkap (yang besar punya) = RM 30 - RM 50
2. Besen Mandi = RM 30
3. Towel = RM 10 - RM 20

and this for mummy..sket je sempat survey..gitu2 je..


1. Breast pump manual = RM 69.90 -RM 99.90
2. Maternity Pad = RM 6.90

So...inilah hasilnya..belum beli..hanya pantau memantau..
dan itu suma harga sebelum sale..
nak jimat lagi pergilah time sale n make sure buat list dulu ye..
Supaya tidak membazir dan tidak terlebih beli...
hehhehe..dan tak ter over budget...
Tak semua barang kat atas tu kena beli...beli yang penting dulu..
dan bila ade balance barulah beli yang gitu2 lain ..
Stroller and carseat tu ada yang lagi murah...
itulah gunanye survey kan..hehhehe...
Happy window shopping lah aritu...sikecik pun tak byk ragam..
Pasrah je ummi diye berjalan ke sana ke mari..hehehhe
Dan pulang sudahhhhhh...;-)
Itu saja ye..
Jumpe lagi...

Sekian dan terima kasih.

-------------------------------------------------------------------@Ummi aisya








No comments:

Post a Comment

 Baby Birthday Ticker Ticker
Lilypie First Birthday tickers

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...