My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Monday, June 21, 2010

Ku Di Dalam Dilema

Salam dan selamat pagi (senyum aje) ;-),
Disaat pepagi yg suam kuku ni pastinya saya sungguh kemengantukkan,
Tapi sudah bersarapan (coco crunch je)adeh..,
dan air sedikit air soya (lama pula tak minum),
dan juga tidak lupa sunquick fresh dari rumah,


Sabtu lepas,
saya melepak di rumah my MIL,
dekat je, kat Serdang, about 20 min je dari Putrajaya,
disebabkan suamiku ber outstation so saya pun pegilah melepak disana,
dan kali ini keberhasilan melepak disana tiadalah yang sia sia sbb saya dapat barang baik punya!
hoohohooh, ape dia???
gambo old school beb..hahaha,
kalu mintak sendiri sendiri dari pok cik tu jgnkan takde, dia siap ckp lagi tak amek gambo masa kecik2,
tapi bila sekali selongkar perghhh banyak beb,
sungguh seronok lah saya ini...adeh,


jap jap,
nanti saya post gambarnya,
hehhe, hermm..
dilema yang menghantui saya saat ni bila mengenangkan sudah tidak berapa bulan untuk bersalin ni,
preparation?adoii, not really prepared ok!
ni haaaaaaaaaaaa dilema saya yang berbintang2 je kat atas kepala :


lum shopping barang2 baby
(walaupun dah survey kedai yang nak pegi beli tu, tak igt kedai ape, tapi area bangi)
nak bersalin kat mana?
(hospital serdang/putrajaya atau annur??)
bila dah bersalin nnt sebenarnya nak berpantang kat mana ni???
(mak saya kat kampung lum bg kata putus nak mai sini ke tak atau saya yang balik sana)
nak berpantang ngan set ape ye?
(yelah ade jamu tu, jamu ni, tak tau yg mana satu nak try)
pas bis pantang dah start keje, sape nak jage baby nnt?
(dah survey jugak dekat2 umah, dan tula tengah memikirkan lagi sbb my MIL ada gak offer)


itu yang tersenarai la,
yang belum tersenarai ni???
adoi..mmg byk pun, tapi wat relax,
take note, dan settle satu2..fuh...first time kot,
adehh....
oklah..tetibe pening dan kelaparan...mkn dulu deh.....
mkn lagi?


Sekian dan terima kasih,
Jumpa lagi.


--------------------------------------------@ Ummi A'eisya

No comments:

Post a Comment

 Baby Birthday Ticker Ticker
Lilypie First Birthday tickers

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...