My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Friday, February 25, 2011

~Bila Janji Tinggal Janji~


Salam dan hye,
Wah..cam semacam je post di atas,
Ohhh ini cerita bukan tentang suami saya,
Bukan juga tentang anak saya,
Bukan juga tentang ayah atau kaum kerabat saya,
Saya ada sorang kawan,
Kawan saya tu perempuan,
Sejak di Universiti lagi ada sorang mamat ni asik terkejarkan diya,
Amat yang sangat okay,
Sampaikan kawan saya ni rimas,
Tetapi lelaki yang berlagak macho ini tetap tak putus asa,
Tapi kawan saya juga masih sama..still tak tertarik langsung..
By da way...lelaki ini ade rupa wokey..
Tapi kata kawan saya..
Dia merasa geli dengan tindak tanduk lelaki itu
"Geli la wei..."
hehhehe..itulah ayat diye sambil ngan memek muka...
geli kenapa?
sbb dak laki ni terlalu jiwang karat ...sampai diye naik geli..
(bley paham ke???)
Bertahun  lamanya dak laki ni tak putus2 cuba...
Tapi saya cam tak suka...sbb dak laki ni still student sedangkan kawan saya dah bekerja di universiti yang sama,
Kenapa kawan saya tak nak dak laki tu?
Ye.Dah tentulah sbb diye pun ade pujaan hatinya sendiri...
;-)
tapi kawan saya just be frenz la ngan dak laki yg syok gila yang amat kat diya tuh,
Dak laki tu ckp kawan pun tak pe...
ok...alkisahnya...lama kelamaan...sampai la beberapa tahun berlanjutan,
Dak laki tu approach kawan saya lagi sekali,
Kawan saya pun still single lagi,
diya lum ade sesape yang di buat steady bf,
So cam diye terbukak hati akhirnya ngan dak laki yaang minat gile kat diye...
Tapi diye dah tanye siap2 dah kat dak laki tuh..
"awak ni betul2 ke?atau nak memain?"
dak lagi tu jawab dengan nada yang sudah tidak geli bagi kawan saya..
"saya dan tua la awak, saya serious ni, saya nak awk tanye mak awk, bape hantaran awk?"
wooww!gile serious kan?
Pehtu...kawan saya ni cam panik sekejap,,,
Akhirnya setelah didesak beberapa kali...
Barulah kawan saya ni konfident nak tanye mak diye...
Dan bayangkanlah...kawan saya ni memang diye tak pernah langsung tanye or bagitau mak diye pasal kawin2 ni...
Dan mak diye pun cam risau la kot2 diye tak de kawan lelaki...
Akhirnya bila kawan saya ni dah bukak mulut tanye pada mak diye..
Perghh memang syok n senyum la mak diye...
akhirnya anak pumpuan diye tanye gak pasal kawen2 ni...

Dan ....ready wokey..saya dah nak masuk bercerita fasa yang tak best woooo,
Ok...bila mak kawan saya pu dah stuju nak kenal2 ngan dak laki tu,
Tetibe je...dak laki tuh melatah
"Mak ayah awk nak jumpe saya dulu?"
cam nak marah2...
kata dak laki tu laki..."Sepatutnya awk la jumpa mak ayah saya dulu..tak boley camni, saya taknak jumpa mak ayah awk dulu"
...tuit!ade ke patut cam tu?????
ape tak ikhlas ke diye ni nak cuak gila semacam!
Pehtu akhirnya terbongkar lah rahsia...
dak laki tu akhirnya berkata....
"awak..sebenarnya mak saya ada pilihan isteri dah tuk saya, ermmm..sebab tu saya nak awk jumpa mak saya dulu, kalau mak saya dah tengok awk n diya suka..oklah..."
pastu..kawan saya pun membesarkan biji matanya dan berkata pada lelaki itu
"habistu kalau mak awk tak suka saya?awk pun ikutlah tak suka ek?mcm tu?"
budak lelaki yang saya tak guna itu menjawab
"Saya tak kan kecewakan mak saya, sbb saya ni harapan mak saya, saya takkan belakangkan keluarga saya, saya harap awk paham."
perghhhhh...dah la tak jawab soklan..pastu diya ckp soh kita paham diya....
sekarang ni korang tahu tak...
dak laki tu masih dok terkejar2 kawan saya..
kata dia dia masih sygkan kwn saya..tapi diya tak dpt nak belakangkan mak diya...
DIsini bukan soal kita nak soh dia derhaka kat mak dia...
Dak laki nikan lelaki, bagi saya seorang lelaki yang nakkan seorang perempuan tu ko kenalah terus terang ngan mak kau..
Cakap kau dah de calon sendiri...
Kalau kau rasa kau nak pilih je pilihan mak kau..
kau takyah lah nak sibuk2 approach org lain...
kau ni menyebabkan hati org lain sakit dan pk lah jugak tentang kuarga org lain...
Dan akhirnya barulah kawan saya citer..
kawan saya alhamdulillah dapat sambung PHD...
masa diya habis master dulu...
dak laki ni sibuklah asik soh diya jadi lec..
katanya "gaji lecturer ni banyak"
boleh beli keta tutttttt...
pergh..berangan bagai dengan duit anak dara org...
dan skang ni diya tahu kawan saya dapat sambung PHD..
dok sibuk lagi kacau...
ish...janji aje lelebey bagai ape ntah..
akhirnya hanya berjanji gelas kosong..
humph!

alhamdulillah...Allah permudahkan kawan saya..
Dia akhirnya mendapat biasiswa KPT untuk PHD kali ni...
besar rahmat Allah kan?
so...dun worry please be happy ;-)
Yakinilah dengan janji Allah..
Kerna janji Allah itu adalah pasti...
Kalau kita merasa derita di dunia..jangan kita menangis meratapinya..
bahkan senyumlah selebarnya kerana kita pasti bahgia di akhirat..
Pasti!
Itulah janji Agung Sang Pencipta pada hambanya.
;-)
Janji manusia kadangkala menyakitkan hati..
Tapi janjinya Allah adalah pasti..

Saya adalah kawan yang meluahkan ape yg terpendam oleh kawan saya.
Saya merasa apa yang diya rasa ;-)
Be strong gugil...
luv u...
(ye..nama samarannya gugil)
hehheheheh

-----@ Ummie Aie'sya

4 comments:

  1. habis tu ape citer ngan gugil nie..dah kawin ker belum...

    ReplyDelete
  2. kak chomel :tak..diya skang ngah buat phd lerrr...hehhehehhe

    ReplyDelete
  3. geram le tgk pic wafiy...santek2..amik guna dslr ye?

    ReplyDelete
  4. toksu wafiy nye camera la kak...heheheeheh

    ReplyDelete

 Baby Birthday Ticker Ticker
Lilypie First Birthday tickers

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...