My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Monday, February 7, 2011

~Kami Di Pantai Merdeka!~


Salam dan hye!
Bukan sesaje ye saya nak menulis lirik lagu tadi tu..
Nape ye?
Iye...kami telah memeriahkan Pantai Merdeka cuti hari tu..
Kenape Pantai Merdeka?
Iye...bak kata abah saya,
"Dulu Pantai Merdeka ni tak dak apa"
Kalau datang ada lembu n kambing dok makan rumput,
Pantai tu adala..tapi tak best...
Tapi sekarang dah cantik wooo..
Sangat sesuai tuk mereka yg gemar memancing n barbeque!
best wehh...
Pantai Merdeka adalah terletak di Sungai Petani...
Kitaorang bertolak ke Pantai Merdeka dalam jam 11 pagi,
Saampai dalam kul 12 tengahari...
jum meh dengo den becite ni haaa...
inilah teratak chalet yang kami duduk!
sory tak sempat snap gambo bilik!
lupa!
kami amek rumah sbb kami ni ramai woooo

hanya budak ini yang cepat merasmi katil..

pakde n acu wa...
bab makan depa mmg teror!




kami kemudiannya berpicnic di tepi pantai
makan heiii!!!!!!!


sambil makan..sambil la mengadap Tanjung Dawai..
Iye ..pulau yang berdepan dengan pantai Merdeka,..
Pak cik saya kata boley kalau nak pegi..
Tapi kena nek boat!
Wahhhh!!!
Makan sampai kenyang dulu..pehtu ada yang rehat2 jap dalam bilik..
Ada yang amek angin kat pantai...

tok de n wafiy sibuk bergambo!

Ada juga yang sibuk mengetest pancingnya
Amboi abiee....!

umpan "Umbun"...ek??betui ka tu aku sebut?




ade jugak yang terlompat2.
Ni pakde n Pak long wafiy..
sempat berehat sekejap..pehtu tok cik wafiy dah wat announcement..
Petang ni kita pie Tanjung Dawai..
wehuuuuu!!!!!!



sebelum nek pie suma pakat nak amek gambo...



kami berjalan menuju ke tempat nek boat!
nek boat wafiy!!!


sampai tetidoq tunggu boat...

baru bangun!



umie bukan gelakkan wafiy..
tapi masa ni boat tu laju dan aor laut terperecik masuk ke dalam..
hhohohoh


kami!

hehehhe...ni boat tok abah nek...n tok cik...
boat depa lagi laju!

ha..nilah tanjung dawai...
cam biase lah..
banyak ikan2 kering n pekasam!
masyukkk!
beli beli beli wehh!








dah bis ..pulang ke resort semula!

lepak sat naaaa...

satgie kami sambung lagi cita..
barbeque timeeee!!!
hehhehehe...


-----@ Umie Aie'sya









4 comments:

  1. nurul pernah naik bot ni di tanjung dawai kan lalu pantai merdeka masa tu pi rumah sedara kat sg petani

    ReplyDelete
  2. nurul : ye nurul...tapi kitaorang naik dari pantai merdeka..heheheh..kalau dari sungai petani,.naik di tanjung dawai ikut jalan merbuk ek?hehhehe

    ReplyDelete
  3. tak pernah smpi sini lagi. seronoknye having fun dgn familikan :)

    ReplyDelete
  4. fad:tempatnya dulu tak cantik skang dah cantik dah..hehehhe..
    simple je pantai diye..
    tapi ade ais kacang gunung jerai...
    huwaaa....

    ReplyDelete

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...