My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Tuesday, November 30, 2010

`3 bulan memerah??`

Salam dan selamat pagi,
Yup..semalam saya cuti,
bersempena anak hero ku 3 bulan,
Ye bawak diye gie cucuk,
adeh..iye hero ku menangis lah sekejap..heheh
(aipp..wafiy..jgn maraa arr..mmg wafiy nangis kan)
tgklah nnt kang diye plak wat post..
hehhehe
Alhamdulillah..anakandaku sudah genap 3 bulan pada 28 nov hari tu,
Ape yang wafiy dah boley?
ermm..stakat ni becakap byk dan mula dok lonjak badan..kdg2 bejaya menirap..
pastu dok tak sabar nak angkat bontot dia
(sebenarnye diya dok meronta2 nak bangun,  rimas kot)
hehehhehhe...


Dan genap jugaklah saya memberikan susu badan sepenuhnya kepada simanja saya!








dan saya rasa gembira dan syukur sgt sbb susu masih ok..
(ohhh..pagi ini belum pump daa)
------------------------------------------------
dan sepanjang hari rutin memerah ini saya lakukan dengan senyuman...
(moga si anak sentiasa tersenyum)


dan memerah dengan doanya
(Ya Allah, berkatilah susu ini, moga anak ini menjadi anak yang soleh kelak")


dan terus memasang niat sambil menyusukannya...
("Ya Allah, moga dengan susu ini..kasih sayang dia kepadaMU bertambah dan kekal hingga dia dewasa kelak")


dan tiada henti dalam berkata dalam doanya...
(Ya Allah..aku mohon...sayangilah anak ini...moga dia menjadi anak yang cerdik dan hormat pada org tuanya serta berbakti sepanjang hidupnya)


dan sambil membelai ubunnya dan berdoa...
('Ya Allah, tanpamu..susu ini tidak akan mengalir..maka ya Allah...ampuni aku atas segala khilafku...dan Ya Allah jadikanlah cinta kami ini menuju cinta kami kepadaMu...)


dan ciumlah dia dengan penuh kasih sayang..dan jangan berdiam teruslah berdoa dan berbisik padanya..


"Duhai anaku wafiy..jangan kau menangis lagi, moga perutmu tidak lapar, duhai wafiy...bantu umie ya...jadilah anak yang soleh..dan cintakan Allah..moga tempat kita di Syurga kelak, di tapak kaki umie telah sedia Syurga untukmu dengan kerana izin Allah..maka taatlah kamu pada Allah...cintailah dunia kerana mahu kejarkan kejarkan cintanya Allah..jangan lah berlebih dalam mencintai dunia kerana jiwa mu akan rosak..bantuilah umie dan abie...moga kita berjumpa di Syurga kelak.."





Moga kata-kata itu meresap terus pada anak kita...kerna kita adalah ibunya...
Allah mencintai hambanya yang kerap berdoa..
Allah akan lebih cinta pada hambanya yang sering mendoakan untuk yang lain...
Moga barakah Allah buat kita semua...AMIN!


"Jangan kau pernah sesal menjadi wanita, jangan kau kecewa menjadi isteri, jangan kau merasa putus harapan menjadi seorang ibu...jika kau merasa berat..carilah bahagia itu...kerana cinta Allah pasti membahagiakanmu.."


----------@Ummi Aie'sya

8 comments:

  1. Bagus. Doa2 ni sebagai peringatan bersama :)

    ReplyDelete
  2. wah bestnyer...peti ais tu takde isi mende len ka yong? huhu..

    thanks for sharing...greatly appreciate it..

    ReplyDelete
  3. kak jue:tq! gie lgkawi tak?heeheh
    aza: huhuhu..ada juga..tp seket je la letak benda lain..hheeeh
    bila nk jumpa nehhh..huhu

    ReplyDelete
  4. salam awak, terharunya baca doa tu. terus baca sambil tukar nama kpd anak sendiri. :)

    ReplyDelete
  5. kak emme: kamu mahu??kena jadik adik beradik susuan dgn wafiy la...

    wardah :saling mendoakan ya..doa selalu ya..insyaallah..;-)

    ReplyDelete
  6. nak jupe nak jupe...kite dating kat luar pon ok...weekend ni apa prog dong?

    ReplyDelete
  7. weekend ni lum tau...abie wafiy lum tau bertugas kat ne...huhuhuhu..pape nnt kt roger di cell phone ya..hoohohoh

    ReplyDelete

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...