My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Friday, November 26, 2010

~En. Kaunter~

Salam dan selamat pagi yang agak mendung ye,
Aduhai...
Wafiy dah story kan.
Ye . Memang benar saya ini sedang di landa gundah,
Rumah saya tak de air...
Saya dah pegi check tadi, 
rumah saya takde air kerana saya terlebih bayar...boley ke mcm tu ek?
Sebabnye diorang keliru akaun pembayaran, jadinya saya pegi untuk diorang,
Macam manela.,..dah la dengan anak kecik 
(ye wafiy masih kecil, jgn marah umie sbb panggil wafiy budak kecik ye)
(ye wafiy cam tak suka sket bila saya panggil dia budak kecik)
oklah sambung...dan saya tanyer la en.kaunter tu...

saya            : Assalamualaikum en. saya nak check kenape rumah saya takde air..
en. kaunter : Ohh..nama awak ade dlm senarai potong air tu ke..?
saya            : Takde pun..itu yang saya nak datang check ni kenape..
en. kaunter : OOhhh kejap ye saya check..
                   nama awak?
saya            :S_____Z______
en. kaunter :Tunggu sekejap ye..
saya           :Ye.

...................lama selang 2 minit

en.kaunter :Puan..kalau ikut rekod ni puan dah habis bayar dan bayarann masih lagi negatif..
saya          :Maksudnya
en.kaunter :Maksudnye puan ni dah terlebih bayar..
saya          :Habis tu kenapa pulak kena potong air?
en.kaunter :ermmm..sekejap ye..saya check
saya yang masih senyum sengih...

en.kaunter :oohh agaknye diorang tak tahu nak masukkan duit lebih tu ke akaun mana..kalau mcm tu kitaorang transfer duit lebeh awak ke akun air...
saya          : iye..sepatutnye mmg setiap bulan mcm tu..cumanya saya tak paham kenape bulan ni kena potong...

hermmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

en.kaunter :maaf ye  ...mgkin diorang tak tahu nak masukkan..selalunyta diorang akan call dan patutnye dah naik nama baru potong air..
saya          :ye..itu yg saya tak paham tu....
(ye mmg saya tak paham ok..)
dan akhirnya setlekan jugak...lepas dah dapat resit...

dah selesai akhirnya pulanglah saya ini ke ofis..dan tetibe bunyi phone
number cam tak kenal...

saya          :hello
org yg call : hello puan s_____, maaf ya...saya dari ****** yang puan ade wat pembayaran tadi
(oohh..en.kaunter tadi rupanya)
saya           : ye saya.
en.kaunter : puan kat mana ye?
saya          :dah sampai ofis..kenape?
en.kaunter : Puan..maaf ye..boley tak nnt puan dtg semula dan bawa sekali resit tadi...sebab saya tersalah key in tadi..jadi kena print resit semula..

adehhhh adehhh adehhh
ni yang den lomah ni..jadi..saya yang masih dapat merelaxkan diri pun menjawab dengan hemahnya..

saya           : boley encik..encik nak saya hantar bila ye?
en.kaunter :tengahari boley?
saya           : ye boley....
en.kaunter : terimakasih ye puan..maaf ye..
saya           : sama sama...;-)

(senyum ke???aishhhh..ye senyum aje....dah org mintak maaf kan..jadinya..maafkanlah ;-))
adoiii..itulah citanya...
Sebenarnya marah tu memang la marah,
dah la awak ni semalaman takde air kat umah...
dengan reason yang agak kelakar pulak kan...
dan sekarang nak gie patah balik nak tukar resit,,
adehhhh..
tapi pikir2 balik marah pun dah tak guna..benda dah lepas..
benda pun dah setle..jadinya saya zero aja dong!

tapie hati masih gundah sbb hensetku belum ok...
mgkin mggu depan baru siap..aduiiiii

-------------@ Ummie Aie'sya


2 comments:

  1. sian sya~
    ade je masalah
    bil air terlebih bayar pun leh jadi problem kan
    henset sya yg blackberry tu rosak ke?
    siann sya...sian wafiy~

    ReplyDelete
  2. hehhehe...
    ye kak emi henpun tu rosak sbb screen lcd diye le..huhuhu
    ermmm...tapi sib baik de guaranty lagi hukhuk

    adehhhhh

    ReplyDelete

 Baby Birthday Ticker Ticker
Lilypie First Birthday tickers

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...