My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Friday, November 12, 2010

Cerita susu wafiy

Salam dan selamat petang,
Ya Allah..mmg ini baru sempat nak meng update blog,
Apa perkembangan terbaru?
Alhamdulillah semuanya ok dan lancar dengan izin Allah,
Wafiy???
Alhamdulillah sihat dan semakin menyihat bagaikan juara..


Ermm..saya dah lama nak sangat sharing pasal breast feeding,
Tapi belum sempat,
Dan sekarang rasanya masa terbaik la jugak..
ehehehee


Alhamdulillah,
Sekali lagi rasa  syukur tak terhingga pada Yang Maha Penentu,
Yang mengizikan dan memberikan susu ibu pada anakandaku wafiy,
Syukur, saya  masih bersemangat  menyusukan wafiy,
Ohh, walaupun baru dua bulan lebih...tapi saya sangat2 happy sbb wafiy masih sepenuhnya dengan susu ibu,
Sebab masa saya pernah hampir2 membekalkan susu formula tuk wafiy masa umur wafiy baru 3 hari,
sbb susu saya  masa tu sangat sikit dan wafiy menangis2 nak susu,
Hati dah tak keruan,
Orang sekeliling dah soh beli susu FM..
Tapi saya nak juga tunggu selepas ngurut badan,
(mana tau susu akan keluar byk kan, biarlah usaha dari duduk saja)
Tapi sedey aje nengok wafiy nangis nakkan susu,
Dan bila di pujuk dan saya bagi dia air zam zam buat sementara waktu,
Wafiy ok dan dia suka air zam zam.
Saya pujuk diri sendiri, wafiy mesti ok..tggu esok ye wafiy sayang kite minum susu(sebab esoknye baru tukung urut bley dtg)
Then, pas ngurut, alhamdulillah..susu saya melimpah dengan byknya,
Syukur, at least saya tak menyesal sebelum mencuba,
Alhamdulillah ;-)


Dan sampai sekarang masih menyusukan wafiy walaupun saya bekerja,
saya mmg bekalkan stock susu dalam peti sejuk,
wafiy sekarang minum susu dalam 3 oz setiap kali minum,
Kalau siang di rumah pengasuh, dia minum 15 oz, dan habis...
balik je rumah saya terus direct bf diye,
dan setiap hari saya akan pum 24 oz paling sikit dan kalau rezeki lebih bley sampai dalam 30 > oz,
Alhamdulillah Allah mudahkan..
Masa saya awal2 bf wafiy, saya takla fikir bley bf diya walaupun dah masuk keja sbb mula2 tu susu tak byk..
tapi bila kerap kali kita pum atau baby menyusu,
susu lagi byk akan ada,
Dan setiap kali dapat hasil perahan, saya mesti happy (sbb membayangkan wafiy tersengih2 dapat susu)
Insyaallah sayang, umie cuba ye...;-)


Moga Allah mudahkan penyusuan untuk anakandaku wafiy,
Saya berazam mahu fully bf at least sampai wafiy 8 month atau lebih,
Moga Allah mudahkan..amin ya Allah,
Kita berusaha, dan Allah yang tentukannya,
:-)
Insyaallah kalau niat kita baik, Allah pasti bantu,
Moga Allah sama-sama beri kita kekuatan,
Allah pasti bersama kita,


si tembum saya

saya suka susu umie saya!!!


----------------------------@ Ummie A'eisya

No comments:

Post a Comment

 Baby Birthday Ticker Ticker
Lilypie First Birthday tickers

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...