My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Monday, November 22, 2010

Perihal CD

Salam dan selamat pagi,
ooppss silap dah tengahari,
oohh hari ni saya tak kasi wafiy wat entry..
tgklah kalau dia rajin,
petang ke baru saya kasi dia wat post,
ehehehhe, boleykan wafiy?


wafiy : buley...(sambil mencembek)


oklah..nak story pasal diapers,
semenjak lahir sampai la sekarang wafiy memang pakai pampers pakai buang brand diapers,
Pakai buang!
Beli, Pakai dan Buang,
Aduhai, patutla org sekarang makin semput dan menyemput bila byk duit nak kena pakai dan buang,
So, before bersalin dulu,
Ada seorang sahabat ini kenalkan saya tentang Cloth Diapers,
Sure korang penah dengarkan,
Mula2 masa dia citer tu saya kurang minat dan memikirkan kelecehan di waktu saya bekerja nnt,
Mananya time nak basuh, nak sidai pastu bayangkan lah kalau berak?
Nak cuci kan..byk la kerja..
Tapi walaupun begitu saya beli juga one set, masa tu saya beli satu dengan harga rm 25,
so satu set ada 6 dan saya hanya byr rm 125(coz dapat free satu diapers..)
dan dah bersalin pun saya hanya simpan...
Tapi pas dua mibbu bersalin baru tergerak hati nak guna,
Dan ternyata penggunaan pampers pakai buang adalah lebih jimat,
silap type..maksudnye pampers pakai buang boley di kurangkan...
tapi sehingga hari ini saya hanya ada 6 CD,
saya hanya pakaikan wafiy waktu hujung mggu,
dan bayangkan 2 hari sabtu ahad pun kita dah jimat dalam 10 diapers pakai buang kan...
hermm dan sampai skarang saya berazam nak pakaikan CD di waktu hujung mggu,
Dan insyaallah saya cuba kumpulkan koleksi CD untuk weekdays pulak...
supaya nnt penggunaan pampers pakai buang lebih dan lebih jimat!
Chaiyokkk!
dan lebey sronok, satu CD boley guna bermacam macam size..nak kecik, nak besar, semua boley,
dan lagi kerap pakai lagi bagus kerana kuasa penyerapannya lebih bagus!ehehhe


dan pasal kelecehan tidak lagi timbul kerana happy dapat pakaikan wafiy lampin moden yang menjimatkan,
Perasaannya juga sama semacam dapat pump susu 30oz sehari!
ehehheheh


pic google 

Insyaallah...banyak yang dapat dijimatkan,
Itu aja untuk sekarang..
Nanti kalau wafiy rajin saya updatekan post diye,
ehehhe
Jumpa lagi..

-----------------------@  Ummi A'eisya

No comments:

Post a Comment

 Baby Birthday Ticker Ticker
Lilypie First Birthday tickers

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...