My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Friday, April 15, 2011

~Bila Wafiy Memujuk~

Salam dan hye,
Ini dia si jali jali..
Hehehhe...

Ada cerita pasal Wafiy,
Semalam sepupu Wafiy, Hadi datang ke rumah,

Wafiy macam biasalah, bersifat agresif dan aktif,
Terloncat dan melompat ke sana dan ke mari,

Dan biasalah budak budak kecik nih,
Dia kalau tengok budak sebaya dia pun, dia ingat anak patung agaknya

Kisahnya, Hadi memang sekarang ni dah kenal orang,
Hadi baru nak belajar bemesra dengan orang sekeliling,
Jadinya setiap kali jumpa orang baru atau kat rumah yang dia tak biasa,
Hadi akan menangis,
Kat rumah Wan kat Serdang pun Hadi menangis sampaikan ibu dan abie dia kena terus balik rumah,

Jadinya semalam Hadi agak meragam dan menangis,
Sampaikan ibu Hadi menjerit,
"Jangan nangis , jangan nangis"
Tapi Hadi nangis jugak,

Wafiy semacam pelik,
Dan akhirnya Wafiy pujuk Hadi...

Muka Hadi cam nak nangis lagi,
Lepas letak kopiah, Hadi diam dan mula untuk bertenang...
Cheeewahhh...Wafiy pujuk Hadi tuuuuuuuuu

Tapi keadaan ini hanya sekejap..
Cubelah kamu kamu nengok tangan Wafiy dan mukanya,
Dengan penuh kegeraman dia cabut kopiah tu kuat kuat dari kepala Hadi,
Baru nak amek gambo...haishhh...
Maka menangis lah Hadi selepas itu.....

Dan macam biasa.....
Wafiy buat muka yang tidak bersalah!
a yai yai...

Hehehhe,
Hadi baru 5 bulan lebih,
Hanya beza 2 bulan lebih dari Wafiy,
Nanti besaq, nilah geng main bola bila balik umah Wan,
Hiihihhihi,

" Baby's growth too fast, I dun want to missed every single step their movement, this is the moment that cannot be missed"

------@ Ummie Aie'sya


9 comments:

  1. Muka selamber je Wafiy sambil isap jari.. hahaha

    ReplyDelete
  2. kak ilot : itulah, mcm nak cubit cubit je diye sampai nangis..kih kih kih.

    ReplyDelete
  3. so sweet of you wafiy.
    :)
    pujuk eh pas tuh amek kau.
    hahaha.
    cute jek.

    ReplyDelete
  4. Jill : like bully je kan?ishhh tak baik tau, gurau gurau manje kot!hihiihihih

    ReplyDelete
  5. MUKA LEBIH KURANG SAMA JE..DUA 2 COMEL...

    ReplyDelete
  6. Kak munna : hehehhe..sepupu tu yg nak sama kot.;D

    ReplyDelete
  7. comey je si wafiy ni..mata bulat..geram nengoknye..hehehe

    sya..aku de tag ko untuk satu GA ni..saje suka-suka je..lau rajin nanti visit la ye..http://nadmisz.blogspot.com/2011/04/my-1st-giveaway-trial.html

    ReplyDelete
  8. sya! wafiy mmg proaktif kan...susu ape wafiy minum sya? hehehehe....

    pst: ade tag, amik tau!!! jgn wat tatau je, geget sya n wafiy nnt, heheheheh....

    ReplyDelete
  9. Nad : hehehhe, tq..nnt aku gi tgk key

    kak emme :hehhe, geget kak emme jugak! oohh? nnt sya tgk tag tu key..

    ReplyDelete

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...