My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Tuesday, April 12, 2011

~Wafiy Got Ole Ole~

Salam dan hye,
Masyaallah, sejuk gile nih...
Tapi nak kasi update jugak,
Wafiy dan Kopiah..

Semalam tokde Wafiy bagi kopiah dan baju..
Kasi test terus siap!
Tapi Wafiy skang dah tak nak sgt pakai kopiah,
Asik nak tarik buang je diya,
Haishhh..
hehehhe...

Assalamualaikum. 
Bersama saya Naufal Wafiy mari belajar mengaji.
hihihih

ohh ..dun try at home
(ini ustz rock, pakai singlet dan kopiah)

Seluar pun tak pakai..

eeyah eeyah
ntah kenapa tetiba dia tak puas hati?????????

Wafiy good boy,
Semalam  main sampai penat,
Pastu tdo.....
Dah 7 bulan lebey dah diya,
Kejap je masa,
Masa berjalan pantas yang amat,

Dan Alhamdulillah abie dah selamat sampai semalam di Jakarta,
Dan semalam jugak terus ke Puncak,
Moga Allah permudahkan semuanya,

Pergi kerja pulang kerja,
Penat,
Tapi moga ianya bukan sia sia kerana dunia semata,
Lelah yg kita dapat adalah bahagian indah untuk di sana,
Walaupun hati meronta itu dan ini,
Jagalah hati, Jagalah ia,
Hati akan mudah memaksa,
Tapi kita punya akal yang mampu mengawal hati sendiri,
Emosi pastilah ada,
Tapi emosi juga di bawah pengaruhnya kita,
Samaada mahu melayan terus atau mahu ditempis terus,
Allah memberikan hati yang bersih,
Tapi kita mencorakkan hitam dan putih,
Jika hitam pasti hidup kecamuk dan gelap.
Jika memilih putih, hidup pastikan tenang dan indah,
Jalan itu ada di kiri dan kananmu,
Pilih dan nikmatilah sendiri.
Dunia adalah sementara.
Akhirat selamanya.

"Andai kau penat di dunia, mohonlah moga Allah terima amalmu supaya kau rehat bahgia disana kelak.."

-----@ Ummie Aie'sya

6 comments:

  1. ustaz wafiy ke ni??
    hehehe comey!

    ReplyDelete
  2. wafiy tak suke pakai kopiah?????hehehehhe...ajar dia sya, mane tau, suatu hari nnt dpt jadi imam muda wafiy, hahahha~InsyaAllah...

    ReplyDelete
  3. haha. uztaz wafiy erk. nanti masuk imam muda tau.

    ReplyDelete
  4. na : heheh..amin!

    kak emme : bukan kopiah ja, apa ja yg bertenggek kat kepala dia dah tak suka skang, belagak ada rambut kot..hahhaha

    fad : amin!hehehhe...imam Naufal Wafiy. hihihiih

    ReplyDelete
  5. Nurul : ye nurul, Wafiy pakai CD since umur diye 2 bulan..hehhe..yg mcm sya cite dlm tweet hari tuu...;-)

    ReplyDelete

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...