My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Wednesday, April 20, 2011

~Hai Tukang Masak :D~

Salam dan selamat malam,
Subhanallah, akhirnya dapat juga meng update,
Rezeki ni rezeki,
Huhuhuhu...Update auto publish jugaklah terus hehhehe,
Actually,
Saya on leave,
Selama seminggu okay,
Pengasuh Wafiy bercuti,
hehehhhe,

Oklah dah rindu sangat nak update nih,
huhuhu,

Ni nak kasi story,
Rumah i dah ade tukang masak you..
Jangan maraaaa aarrr you..
Heeee
Tukang masak ni mmg kerja diya masak jer,
Memang membantu lah 'sangat'!!!!
*
*
*
*
*


Hello and hye dear readers,
Special present to all of you,
Chef Naufal Wafiy,
Umur : 7 bulan +++
Kelayakan : Mendapat kelayakan antarabangsa dalam masak memasak apa saja



Ohhh lihatlah,
Dengan penuh semangat dan iltizam,
Mr. Chef adalah amat bersungguh-sungguh menyiapkan setiap menu nya,
Ohh maaf gambar tak dapat nak pusing pusing,


Menu yang nak Mr. Chef nak masak adalah,
Roti Canai Kuah banjir!

Ye puan puan,
Kacau dengan perlahan lahan,
Jangan sibuk nak ber bbm ye,
(haikkkk???)

Dan angkat senduk tinggi tinggi untuk mendapatkan tepung yang lawa
(lawa???herrrrr..)

dan....rasa secubit rasa
(bukan secubit dah tuh, seseduk mak nye)

akhirnya Mr. Chef pun bersedia untuk present menu pertama pada Tuan rumah,
Dengan penuh debar,
dan keyakinan yang sentiasa tinggi!

ehh..kejap kejap..
mesti sapu habis ye tepung tepung ni...
haaaa...buat ini macam okeh!

dan uli uli...
amek seket seket aje ye...
dan sapu kat kaki...
boley tengok contoh kaki saya tuh..
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
akhirnya...Mr. Chef  telah persembahkan menu tersebut,
maka, adalah di marah oleh Tuan rumah,


adalah bersedih hati lah Mr. Chef kita yeeee
burrrrrrrrrrrrrr...

Habis habis ...
memang teruslah dikasik mandi ye...
hehehhe..
Inilah aktiviti kami hujung minggu lepas,
Bila dah berdua nak masak juga,
haruslah mengumpan Wafiy dengan main tepung,
Berialah diya mak oiiii...
ermmm


 ...Nanti entry lagi satu saya update menu apa sebenarnya yang kitaorang masak..
kih kih kih ki kih kih..
nantikan penuh debar!
(hahahhah, jangan lah nanti sangat, kang keciwa pulok!)


--------@ Ummie Aie'sya

2 comments:

  1. abes wafiyyyyyyyyyyyyyy....
    sgt la comellll...

    ReplyDelete
  2. gummy : heheh, tunggu la anak kau kuar, nnt aku soh wafiy ajar diya, hahahha

    ReplyDelete

 Baby Birthday Ticker Ticker
Lilypie First Birthday tickers

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...