My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Wednesday, December 8, 2010

~Kampung Anak Saya~

Salam dan selamat pagi,
Ye. ini update pastas sbbnye saya mcm terasa agak lama tidak berbelog..
Alhamdulillah.
Wafiy dan saya dah selamat sampai di bandar raya.Aicheh...
Ye.kami kan balik kampung. adehhhh...
Kampung kami di kulim kedah darul aman.
kami pulang kampung!tengok bendang.
(aippp..tipu...mana da bendang, ada ayam ooo)
Ye.Itlah hakikat sebenar kampung anak saya.
hehehe..oklah kan wafiy...kita balik juga kampung!
hehehhe......upps wafiy dah pesan..
jangan post lebey2 hal balik kampung..
Diye nak update katenye
(yelah tu! ;-P, Ye semestinya umie membantu!)


Ye. Balik kampung hari tu, saya memang dengan gigihnya dah bawak balik pump.
(Sedehnye itu hanya perasaan yang hanya perasan)
Dan sungguh sungguh merasa pump telah di bawa bersama,
(Dan itulah saya sememangnya perasan sahaja)
Tapi itu hanya angan angan indah si pari pari
(pari2?)(bukan saya lah pari pari)
Aduhai........
Hanya mesin dan cooler bag sahaja yang ku galas rupanya.
(Mana pump nya??????????????????????)
Pumpnya ku tinggalkan di rumah..adoyaiiiii..serius bad mood ok!
Kenapa saya bad mood......
Sebab...aduh...ianya membengkak dan sungguh sakit sekali,
takkan nak paksa jugak wafiy minum di kala dia sedang tidur nyenyak bagai asyik dibuai bunyi kokokan ayam
(ye...wafiy agaknye tu pertama kali dengar  bunyi ayam di waktu subuh ..hehheheh)
aduiii..akhirnya susu diperah by hand la jawabnya...
teramatlah sakit di tengkok kerana asik menunduk kepala......
dan...esok siang nya teruslah pergi mencari pump yg murah2..nak pump jugak..
dah beli..aduhhh...tak belu pump pun??????
memang seket je gaya sedutan nya...ishhhhhhhhhhhhhh...
mmgla murah..tapi ape keheinye kalau stakat sedut seket je....itupun ditambah dengan perahan tgn sendiri baru susu nak kuar..
den kona tipu looooooooooo....
(itulah akibatnya saya tidak bertindak dengan teliti sekali..salah sendiri..ketuk kepala banyak kali..adui aduii aduiii)
sbb saya pump susu before naik kereta..then basuh..then dok tersidailah pump tu di sinki.........
(ngeeeeeeeeee..salah sendiri..ok ok..ngaku!)


aduiii..
akhirnya nekad jugaklah...tiga hari di kampung..memerah susu by hand..adeii adeiiii
(Ye.wafiy mmg la minum jugak...tapi time dia tak nak kenalah perah jugak kan?tak larat nak ditanggung rasa bengkak susu!huhuhuuhu)
ape citer dikampung?????
itu guwe serah pada yang pakar...
ye.wafiy akan update nnt...sbbnye dah ade dalam draft diye nye update...
cume lum publish..nnt diye kate..sbb nak touch up lagi..
(Ye.touch up lah anak oiiiii..................)


Ermmm...ye.saya juga sambut anniversary di kampung...
Tarikh itu juga bersamaan besday my MIL dan my sis
epy besday!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Jauh menjauh. Tapi dekat mendekat.
Sorang di north . sorang di east...
Saya di kedah, hubby di pahang.
Episod ulangtahun perkahwinan yang penuh barakah.
Walaupun menjauh.....tapi dekat dengan doanya...
Alhamdulillah......bersyukurlah kerana Tuhan masih sayang pada kita :-)
Bersyukurlah kerana Tuhan mengizinkan kita bersama di dunia,
Dan ku juga punya harapan..
Moga bertemu kita nanti si Surga abadi........amin.....
Masih di alam nyata kan..alhamdulillah.;-)
Through sms lah........didoakan bersama..
Abie dan umie sambut anniversary dengan doanya...
Mohon semuanya dibawah lindungan Allah.AMIN!


anugerah terindah for this anniversary
We have together for one year. thank you Allah!;-)
Bahagia itu takkan datang jika bukan kerana Dia,
Indah itu pasti kau merasa, jika hatimu memiliki cintaNYA..
Cinta itu pasti milikmu, jika cintaNYA dihatimu.





------------@ Ummie Aie'sya

No comments:

Post a Comment

 Baby Birthday Ticker Ticker
Lilypie First Birthday tickers

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...