My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Wednesday, December 8, 2010

~Saya.Kampung.KampungSaya.~Episod Dua

Assalamualaikum!
Hye.Hye.Hye.
Ye bersambung..........
Ye. Bunyi itu seakan masih terngiang.
(Kok Kok Kok Kok)
Adehla..pepagi lagi dah bunyi..tgk keliling..cam tak kenal sgt
Tetibe umie bersuara..bile tgk mata saya ini terkebil kebil,
(Ye umie..toksah dok senyum2 je..kita kat mana ni)
"Wafiy, kita kat umah tok nek.."
(Ye.Umah tok nek.Ibu kepada TokMa saya.)
Lokasi adalah di kampung petani..eheheh..
Dan berbunyi tadi adalah ayam!
(tak dan pun tgk rupa ayam sbb umie lupa tunjuk)
tapi dah tgk dah dlm tv smalam..
Dan pagi tu...tokde dan tok nek yang hantar wafiy n umie lik ke kampung taman jati
(mak aiii..panjang jugak nama kampungku ini)
Dan bergeraklah kami kesana,
Takla lama sgt..dalam setengah jam perjalanan,
sampai la kami.
Tetibe kedatangan kami tidak bersambut
(Aishhh..pesal sunyi senyap je umah depa ni...keta dua2 tak dak)
Pi pasar kot..........
(Takkan suma p pasar???)
Ohh saya tidak pikir itu semua..saya hanya memantau kawasan keliling..
(Yup..tak de yang berubah pun...pokok bunga banyak mcm tu jugak)
dan tak lama pastu depa pun balik...betul la diorg gi market laa...
(tokma panggei pasar tu market tau!glamer tau..cakap omputeh depa ni)
Tok Abah pi pebaik keta sat..
Dan jadi ramailah mereka di rumah..eheheh
Bercampur dengan tokcik dan maksu wa.....
(oohhh,,maksu wa saya baru pas menang main bowling kat Giant)
haaaaaaaaaa...ada bowling tau kat kampung saya
(adehhhhhhhhhhh..)
dan aktiviti agak santai kerana bercampur cuaca yang sentiasa hujan...
cumanya..di malam ahad..paksu nak sgt main bowling
(layannnnnnnnnnnnnnnnn...)


inilah pakde a.k.a paksu saya

Ye.Inilah antara pasukan lawan pakde iaitu TokAbah saya...

haihshh..pakde ni lamanya pakai stokin!

yeayhhh..gegirls sume dah dtg..aisehhh..stylo!
ayuh cik lia n cik dila!

aikk..apesal pulok ngan kasut tu pakde..
asihhhhhhhh..ketaqq kuttt

siap!
'
'
'
'
saya???
'
'
'
'
sayalah Naufal Wafiy..
Juri pada malam itu..
(aicheh..ada gaya kan?dok ngan tok ma ja..)
'
'
'
umie??

ni ha dok sibok begambaq wif cik dila

wif cik lia..
'
'
'
'
dan selepas itu kelibat umie,..ilekkk..tokma kata umie p bli pampers..

depa punya pulun dok men!

go kedah go!

adei adei...akhirnya..saya pun lentok daa...
yang saya tau tok abah yang akhirnya menang..
pe kehei???pakde???camno ni????
eh jap..eh jap..nape de bunyi ayam kat tempat bowling ni???

TAMAT EPISOD DUA
(biru itu gebu..wahhahaha)

----------------------@ Naufal Wafiy

No comments:

Post a Comment

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...