My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Thursday, March 3, 2011

~Umie, Saya Nak?~



Salam dan selamat pagi,
Mengantuk dan sakit kepala,
Ye. Itulah penyakit penyakit biasa setelah bergelar ibu,
Itu baru anak satu ye,
(dah ready nak tambah?)
Insyaallah...rezeki itu kan datangnya dari Allah,

Semalam wafiy tido sgtlah awal,
Kul 7 dah lelap, maghrib bangun kejap minum susu,
Dan terus tdo sampai malam,
Maka wajiblah pukul 3 itu dibuatnye macam siang hari,
Bile dah puas main sensorang baru lah diye merengek meminta tolong,
Aishhhhhhhh..ngantuk ngantuk....
Wafiy kalau hari biasa pun ade jugak 2 3 kali dia bangun nyusu,
Dan semalam memang saya sakit kepala,
Disebabkan selesema yang takmo baik nih...
Adeiiiiiiiiiii....

Dah 3 hari Wafiy bawak bekal gie school nasi + lobak,
Tapi hari ni umie tuko menu...
Nasi + Kentang,
Nanti kang tgkla cemane,
Tapi setakat ni kalau tang makan tu memang diye licin je...
Bab menu anak ni memang ibu ibu pasti xcited lah,
Pastilah kan...teruja nak cube menu itu dan ini,
Wafiy kalau makan dengan umie,
Saya memang bagi diye pegang sudu sendiri,
(sebab memang diye meronta kan nak pegang sendiri)
meronta sambil tangan tu tak duk diam,
Ye lah...diye tak ley cakap lagi kan...
kalau dah boley cakap mesti diye dah sound..

"Umie, saya nak ?"
"Umie, nak tu nak tu..."
"Umie, nak mamam.."

hehhehehhehe....bile wafiy nak boley bercakap lancar ek?
(adoiiiiiiiii....)
Dan akhirnya memang saya akan bagi diye suap sendiri,
Betul lah tak tipu..;-)
Ye..pastilah comot bagai kalau dah suap sendiri,
Tapi takpe...itukan pengalaman,
Bila diye nak mencuba yang baik ape salahnye,
Asalkan dalam pantauan kita,
Kerana neuron nya sedang bergerak aktif, maka jangan di cantas!
Insyaallah...moga Wafiy belajar berdikari.
Slowly. Dan dengan sendirinya anak kita akan pasti belajar sedikit demi sedikit,
dan kalau buah buah tu...wafiy baru cuba banana,
dan diye cam tak suke
(ntoh napeeeeeee....)
hehehhe....nanti nak bagi ayam pulak!
yummmyyyyyyyyyy!!!!!!!!


----------@ Ummie Aie'sya

No comments:

Post a Comment

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...