My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Monday, March 14, 2011

~Bila Abie Ada~

Salam dan hye,
Ini entry patutnya di publish hari sabtu hari tuh,
hehehhe,
Ni gelagat baru wafiy,
Wafiy sekarang memang menjulur tak kira tempat,
Dari ruang tamu ke dapur,
Dari depan ke belakang,
Dari ruang tamu ke bilik solat,
Aishhhh...memang jangan terkejut lah kalau tetibe carik diye tak jumpe,
Alih alih tengok dah kat bawah meja,
Wafiy teruja kalau nampak abie diya solat,
Kekonon nak pergi sampai ke tempat abie diya solat lah,
Tapi banyak pulak stesen yang dia berlabuh sekejap,
Ini sketsa wafiy hari jumaat malam hari tuh,

ahh..arghhh..uhhhh
itulah yang dia bunyi kalau nampak abie diya solat

haa..dah mula menyenget...dari lurus tadi menyenget pulak
(adeh, sebelah seluar awk tu kenapa wafiy oiii)

ha..memang dia sudah menyimpang di stesen
umie said : wafiy buat ape tu???

haa... dia jeling jeling je ke kite..
asihhh..gigit kang!


dan akhirnya munuju semula ke destinasi!
chaiyok wafiy...
wafiy belum merangkak..hehehe
anak org lain dah siap merangkak bagai dah..
wafiy cool n steady..hehehhehe
Alhamdulillah...wafiy membesar dengan sihat,
Makaseh Allah...

Ini malam sebelum wafiy cranky n nangis-nangis,
Mungkin betul kata abie..

Abie said :Wafiy rindu abie tuuu...

hai la...jadinya umie pasti mesti memujuk wafiy kan,
Walaupun hati umie ni pun berkocak kacik,
Moga wafiy mengerti suatu hari nanti... 
abie selalu tinggalkan wafiy adalah bukan sisa-sia..
kerana abie mahu bekalkan bekalan besar buat Wafiy
Bekal sebelum bertemunya Allah...
Wafiy! go go go! fite fite fite! win win win!
(Wafiy akan suka kalau buat yell style abie!)

sorry  gambo blurr la wafiy...
heeeeeeee

------@ Ummie Aie'sya



6 comments:

  1. ni baru pandai ngengsot, nnt dah pandai merangkak, dah sampai dapur dah, hahahha....

    ReplyDelete
  2. pandai die cari abie die...
    Insya Allah, kesenangan tue akan muncul jua...yg paling penting, tidak abaikan keluarga..

    ReplyDelete
  3. kak emme :tu la pasal, skang menirap pun dan sampai dapur dong!

    mamalyna: amin...insyaallah ;-)

    ReplyDelete
  4. ni tgh mengesot lah ye jap lagi merangkak :)

    ReplyDelete
  5. nurul :amin..hehehe...laju sgt mengensot pun, takot kalau tinggal kat atas katil...

    kak ilot :montot tebal sbb pampers jugak tuh..ehehhehe

    ReplyDelete

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...