My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Thursday, March 31, 2011

~Aksi Sila Panggung Ke Atas~

Salam dan selamat tengahari,
Sekarang adalah waktu rehat,
Berhenti wat keje,
Harini keja banyak tahap ape ntah,
Boss kasik package punya,
Bluerghhh

Walaupon tengahari, badan gigil tahap max!!
Opis ni mmg mcm peti sejuk,
coklat cair pun boley beku wa ckp lu,
eheh...

Ermmm..ni cerita agak basi,
Hari Selasa lepas,
Lepas kerja bawak Wafiy gie Alamande,
(ye..alamande je asik ku sampai)
Dapat air Peach Pearls Milk Tea,
Sedap woo,
Sebab pearls tuh yg sedap...

ekekeke,
Jalan-jalan masuk Care4,
belilah brg2 rumah yg tiada,
Selesai..umie and Wafiy masuk parkson jap,
Nak gie tuko baju yg tok ma kasi ke Wafiy,
Nak tuko saiz,
Sib baik ado haih...
Abie pulak gie gunting rambut...
Maka berdualah kami ke pakson,
Mak aih Wafiy punya lasak duduk dlm stroller tuh,
Kaki sila panggung punya cantik dia duduk,
Tengoklah anak teruna saya..



Sambil tolak stroller sambil tuh jugaklah dok turunkan kaki diya,
Haihh bukan main sila lah!

buat hidung kembang cam abie
(hahohahohaho)

buat buat pelik bila nak amek gambo
(konon wat posing)
masa ni ngah tunggu abie potong rambut,
betul2 depan kedai gunting rambut...

Ha...itulah cite hang out Wafiy,
dan hari yang sama selepas pulang,
Umie dan abie pun solat maghrib,
Dan wafiy adalah tdo,
Abie kuar gie Pasar Malam,
Umie sibuk nak masak kat dapuq,
Dan Wafiy adalah tdo,
Haii..
dan wat pertama kalinya wafiy jatuh katil,
Dia dlm keadaan tdo,
mungkin bernasib baik jatuh atas bantal,
(orang kata :budak2 kecik kalau jatuh malaikat sambut, insyaalah)
Tsk. Tsk. Tsk.
Wafiy ok ja,
Dia masa tuh nangis tak kuar air mata pun,
Mungkin sbb dia ngantok,
Dia siap sambung tido lagik,
Tapi akhirnya kami nekad,
Nak pasang katil baby,
Dah siap "renovate",
Tunggu call dari manjaku,
Kitaorang de order pelapik dlm utk katil tuh,
Entah ada ntah tdak,

Keyla,
nak rehat jap,
Kepala den pusing, mungkin sbb batuk dan selesema yg tak baik2 jugak nih...
Letih + Penat + sakit Badan...
fuhhhhhhhhhhhhhhhhh..
Alhamdulillah ;-)

------@ Ummie Aie'sya

5 comments:

  1. sya~ kaki dia tak leh sila lagi, tak cukup panjang kakinye, heeeee~

    ReplyDelete
  2. wah jangan lupa update gambo katil....ingat2 memang nak beli cot jugak..kate opismate, baby kalo tdo ateh katil, kommppeeeeemmmm jatuh...
    tapi dengan izin Allah malaikat sambut, alhamdulillah. tapi lepas tu kene la usaha supaya tak berulang ye. hehe...

    tak saba tgk katil baru wafiy

    ReplyDelete
  3. kak emme :hehhehe..tula..tapi dah nak bersila ja gayanya..hahha

    aza : tak beli katil la za, tapi ada org hadiahkan..cuma nak cari eksesori selamat sket tuk dlm cot tuh..
    hehhehe..
    nnt dah siap renovate i publish okay..hehhe

    ReplyDelete
  4. sya,
    si comel wafiy dah berapa eh berat dia?
    nampak tembam,
    lasak tak budak kecik ni?

    ReplyDelete
  5. 7bulan nih tak tahu plak bape berat diye..tsk.
    heheeeh...
    ms 6 mth 8 kg..
    ye jill, sgt lasak okeyyy,adeiiii

    ReplyDelete

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...