My photo
Saya adalah seorang Hamba Allah.Saya juga seorang anak.Saya adalah isteri dan umie kepada gemboi-gemboi saya.Saya bahagia dengan nikmat Allah selama ini.Alhamdulillah.

Wednesday, March 2, 2011

~Kenapa Bundaku Suka Menangis~



‎​Seorang anak bertanya pada ALLAH, 
"Ya ALLAH kenapa bundaku suka menangis?"
 ALLAH menjawab,  "Kerana bundamu seorang wanita." 
AKU ciptakan dia sebagai mahluk yang sangat istimewa. 
AKU kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya. 
AKU lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman. 
AKU kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia. 
AKU teguhkan pribadinya untuk terus berjuang saat orang lain menyerah. 
AKU beri dia rasa sensitif untuk mencintai anak2nya dalam keadaan apapun. 
AKU kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi meski disakiti oleh anak2nya atau suaminya sekalipn. 
AKU beri dia kekuatan untuk mendorong suaminya belajar dari kesalahan. 
AKU beri dia keindahan untuk melindungi batin suaminya. 
Bundamu adalah mahluk yang sangat kuat. 
Jika suatu saat kau melihatnya menangis, itu kerana AKU beri dia air mata yang akan digunakan sewaktu bundamu membasuh luka batinnya sekaligus untuk memberinya sebuah kekuatan baru.


4 comments:

 Baby Birthday Ticker Ticker
Lilypie First Birthday tickers

Lagu Kita

Photobucket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...